لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

5 عاملی که باید برای هزینه بریس های ارتودنسی در نظر گرفت

فاکتور های زیادی وجود دارد که بر میزان پرداخت شما برای بریس ها تأثیر می گذارد، از جمله ارائه دهنده دندانپزشکی، موقعیت مکانی و شرایط اولیه دندان های شما. هزینه های دیگری نیز در رابطه با تهیه بریس وجود دارد که می تواند در کاهش هزینه ارتودنسی یا افزایش آن تاثیر داشته باشد. در این جا فاکتور هایی وجود دارد که باید برای درک بهتر هزینه تهیه بریس در نظر بگیرید.

1.   نوع بریس ها

نوع بریس ها ارتباط زیادی با هزینه آن خواهد داشت. بریس های فلزی سنتی ممکن است مقرون به صرفه ترین گزینه باشند، در حالی که بریس های مخصوص مانند بریس های دیمون ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. برخی از بیماران در هنگام ملاقات اولیه خود در مورد Invisalign® سوال می کنند و در می یابند که هزینه درمان بیش از آن است که فکر می کردند. برای بسیاری از خانواده ها، هزینه می تواند قسمت عمده ای از تصمیم گیری برای تهیه بریس ها باشد.

2.   ویزیت های مستمر

مهم نیست که از چه نوع بریس هایی استفاده کنید، باید قرار ملاقات های پیگیری مداوم با متخصص ارتودنسی خود را انجام دهید. این ممکن است بسته به پیشرفت و نیاز شما در هر 2 تا 8 هفته انجام شود.

3.   طول درمان

بسته به مورد خاص شما، بریس ها از 12 تا 24 ماه استفاده می شوند. بعضی اوقات ممکن است لازم باشد که تا 3 سال از بریس استفاده کنید تا دندان ها کاملاً مرتب قرار بگیرید. بیشتر اوقات، هرچه از بریس بیشتر استفاده کنید، روند آن گران تر است. در صورت نیاز به درمان طولانی تر، به چک آپ، لوازم و تنظیمات بیشتری نیاز خواهید داشت.

4.   پوشش بیمه دندانپزشکی

برخی از برنامه های بیمه دندانپزشکی درمان های ارتودنسی را پوشش می دهند. اگر این طرح شامل درمان های ارتودنسی باشد، این امکان وجود دارد که برنامه بخشی از هزینه را پرداخت کند. با این حال، ممکن است که هزینه بریس ها از حداکثر سالانه بیشتر باشد. مطب ارتودنسی به شما کمک می کند تا با بیمه خود تأیید کنید.

5.   نگهدارنده ها

پس از برداشتن بریس ها به یک نگهدارنده نیاز خواهید داشت. هزینه نگهدارنده اغلب جدا از هزینه بریس ها است. گر چه خرید نگهدارنده بیش از پرداخت هزینه بریس ها بسیار ارزان تر است، اما هزینه به همراه دارد.

بریس ها سرمایه گذاری در راستای هم ترازی دندان ها، ظاهر کلی و سلامتی شما هستند. اگر به خوبی مراقبت شود، دندان های شما می توانند برای همیشه در یک ردیف قرار بگیرند. هزینه بریس ها را باید یک سرمایه گذاری جدی دانست که ارزش انجام آن را دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۲:۵۶ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

هنگام خرید اینترنتی طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟

شاید تا چند سال پیش کسی فکر نمی کرد که بتوان از طریق اینترنت به راحتی طلا و جواهرات را خرید و فروش کرد. تا قبل از این، همه فکر می کردیم حتما باید به یک طلا فروشی برویم تا بتوانیم طلای مورد نظر خودمان را خریداری کنیم.

اما اکنون همه چیز تغییر کرده است و هرچیزی را در هر جایی که بخواهیم می توانیم از طریق اینترنت بفروشیم یا بخریم؛ حتی خرید و فروش طلا از طریق اینترنت هم قابل اجراست.

هنگام خرید اینترنتی طلا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید اینترنتی طلا مانند بسیاری از کالاهای دیگر، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش به دلیل امنیت بالا و حفظ سلامت افراد به یک روش پرطرفدار تبدیل شده که از سوی افراد زیادی انتخاب می‌شود. اما خرید آنلاین طلا قوانین خاص خودش را دارد و برای داشتن یک تجربه لذتبخش از این نوع خرید، بهتر است نکات مهم آن را رعایت کنید:

هر فروشگاه اینترنتی را برای خرید انتخاب نکنید

ممکن است فروشگاه‌های آنلاین زیادی را پیدا کنید که انواع طلا و جواهرات را به فروش می‌رسانند. اما اعتماد به همه آن‌ها کار درستی نیست. تنها فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که شناخته شده و معتبر هستند.

قوانین سایت را بخوانید

پیش از انجام خرید اینترنتی طلا حتما قوانین خرید و فروش سایت را بخوانید. به این صورت می‌توانید شرایط خرید طلا از فروشگاه را به صورت دقیق بدانید و براساس آن دست به انتخاب بزنید. 

فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که فاکتور صادر می‌کنند

وجود فاکتور معتبر هنگام خرید و فروش طلا، یک اصل مهم و ضروری است. بنابراین حتما فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که با خرید آنلاین طلا فاکتور هم ارائه می‌دهند.

مزایای خرید اینترنتی طلا چیست؟

خرید طلا از فروشگاه های اینترنتی مزایای زیادی دارد که شاید دسترسی همیشگی به محصولات عرضه شده، یکی از مهم ترین فایده های آن باشد. سایر مزایای خرید طلا از طریق اینترنت  عبارتند از:

  • جستجوی راحت محصولات (تنها با جستجوی یک کلمه کلیدی مثل خرید انگشتر طلا در سایت می توانید در کمترین ثانیه همه گوشواره های سایت را ببینید)
  • کاهش خطر دزدی حین خرید یا جابجا کردن از مغازه به خانه
  • تنوع محصولات سایت اینترنتی خیلی بیشتر از مغازه ها است.
  • فروشگاه همیشه به روی شما باز است و شما هر موقع خواستید می توانید همه محصولات را با هم مقایسه کنید.
  • امکان خرید در هر نقطه از کشور و هر ساعت از شبانه روز برای شما فراهم است.
  • برخی از فروشگاه های آنلاین خرید طلا، به دلیل اینکه هزینه های اضافی مثل هزینه خدمات، نیروی انسانی و … کمتری می پردازند، اجناس خود را با قیمت معقول و کمتری به فروش می رسانند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۱:۰۸ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

معرفی چند رژیم لاغری محبوب و پر طرفدار

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم در میان انواع رژیم لاغری مانند رژیم کتوژنیک، وگان، فستینگ و ... چند رژیم اصولی و توصیه شده را معرفی کنیم تا بتوانید کاهش وزن موثرتر و اصولی داشته باشید.

رژیم غذایی پالئو

رژیم پالئو ما را به دوران باستان برمی‌گرداند یعنی جایی که اجدادمان رژیم‌های غذایی خاصی داشتند. آن‌ها به واسطه دستورالعمل‌های پیش پا افتاده اما موثری همواره وزن مناسبی داشتند و از قوای بدنی یا ویژگی های ظاهری مناسبی بهره مند بودند.

برای کاهش وزن در این رژیم باید به چه توصیه هایی عمل کرد؟

رژیم غذایی پالئو تاکید زیادی بر مصرف غذاهای کامل مانند پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها،مغزها و دانه ها دارد. در این رژیم همچنین موارد منع مصرفی وجود دارد که حتما باید از مصرفشان اجتناب شود. برای مثال شما نباید در این رژیم غذاهای فرآوری شده، قند، لبنیات و یا غلات مصرف کنید.

البته همیشه اینطور نیست که در رژیم پالئو مصرف لبنیات یا برخی کربوهیددارت ها محدود باشد. مثلا این امکان وجود دارد که لبنیاتی مانند پنیر و کره را در برخی از انواع رژیم لاغری پالئو مصرف کرد.

رژیم غذایی وگان

رژیم وگان از جمله انواع رژیم لاغری بسیار سخت در سیستم گیاهخواری است. در واقع سخت ترین شکل گیاهخواری به شمار می رود. در این نوع رژیم افرادی که قصد لاغری دارند به دلیل مسائل اخلاقی، زیست محیطی و حتی سلامتی نباید هیچ گونه ماده غذایی حیوانی مصرف کنند.

افرادی که این رژیم را دنبال می کنند به جز کنار گذاشتن مصرف گوشت باید از مصرف موادی همچون لبنیات ، تخم مرغ و محصولات حیوانی مانند ژلاتین ، عسل ، آلبومین ، آب پنیر ، کازئین و برخی از انواع ویتامین D3 اجتناب کنند.

رژیم روزه داری متناوب یا (Intermittent Fasting)

انواع دیگر رژیم‌های لاغری به شما می‌گویند چه غذایی بخورید و یا چه چیزی بنوشید، اما رژیمی داریم که پا را فراتر می‌برد و نه تنها به شما نوع غذایی که باید بخورید را دیکته می‌کند، بلکه به شما می‌گویید چه وقت بخورید یا نخورید.

این رژیم لاغری اصطلاحاً با نام رژیم روزه‌داری متناوب یا فستینگ متناوب شناخته می‌شود. فستینگ متناوب بدن شما را در یک چرخه متناوب روزه داری و خوردن قرار می دهد که البته با روزه داری که ما میشناسیم تفاوت هایی دارد.

عوارض رژیم لاغری روزه داری متناوب چیست؟

این رژیم هم مانند تمام رژیم‌های دیگر برای هر کسی مناسب نیست و ممکن است برای عده‌ای خطرآفرین باشد. برای مثال در ساده‌ترین حالت، دنبال کردن برنامه‌های غذایی روزه‌داری آنچنان که برای مردان مفید است برای خانم‌ها چندان توصیه نمی‌شود.

به جز این، افرادی که با مشکلات زیر مواجهند بهتر است که از دنبال کردن تمام انواع رژیم لاغری روزه داری پرهیز کنند:

  • افرادی که با افت سطح قند خون مزمن مواجه هستند
  • زنان باردار ( بهتر است از رژیم بارداری استفاده کنند)
  • مادران شیرده
  • نوجوانان
  • کودکان و افرادی که دچار سوء تغذیه ، کمبود وزن یا کمبود دریافت مواد مغذی همراه هستند. این افراد بهتر است از رژیم چاقی استفاده کنند

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۵:۰۷ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آیا درمان ارتودنسی در دوران بارداری مجاز است؟

غذاها، داروها و فعالیتهای زیادی وجود دارد که برای خانم باردار توصیه نمی شود یا ضرر دارد. بنابراین باید در این دوره محتاط بود. خوشبختانه ارتودنسی یکی از اقدامات مجاز دندانپزشکی در بارداری محسوب می شود.

البته موارد احتیاطی وجود دارد که باید انجام شود و هرگونه معالجه درمانی باید با متخصص ارتودنسی و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی قبل از زایمان بیمار پیشاپیش انجام شود. با این حال، به طور کلی، بریس های ارتودنسی در طول بارداری یک زن گزینه درمانی بی خطر محسوب می شود. مشروط بر اینکه یک هماهنگی بین تمام متخصصان درمانی خود مخصوصا پیش از زایمان ایجاد کنید.

اقدامات احتیاطی در دوران بارداری برای خانم هایی که ارتودنسی دارند

زنانی که در دوران بارداری تحت معالجه ارتودنسی قرار می گیرند ، باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهند. بزرگترین خطری که خانم های باردار را در حین حاملگی تهدید می کند بیماری لثه است که اشاره به التهاب و عفونت لثه ها دارد. و از آنجا که دستگاه های ارتودنسی می توانند تمیز کردن صحیح دندان ها و روند جلوگیری از رشد باکتری ها را در زمان بیماری لثه دشوارتر کند ،بنابراین باید تمام نکات بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و به طور مکرر و منظم به متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه کنید.

زیرا متخصص میتواند به خوبی وضعیت سلامتی دهان و دندان شما را در این دوره مدیریت کند و به شما کمک کند دوره  کم خطری تا زایمان فرزند خود داشته باشید.

کدام یک از انواع ارتودنسی برای خانم های باردار مناسب است؟

نیازهای ارتودنسی بیماران منحصر به فرد است، همچنین ترجیحات آنها برای درمان متفاوت است. برای پاسخگویی به نیازها و خواسته های هر بیمار، یک متخصص ارتودنسی خوب باید تمام روش  های رایج و دم دست ارتودنسی را به بیماران خود ارائه دهد تا یک دوره درمان ایده آل داشته باشند.

ارتودنسی نامرئی یک انتخاب عالی برای خانم های باردار

ارتودنسی با دستگاه های متحرک با قابیلیت جابجایی برای خانم های باردار یک گزینه ایده آل محسوب میشود. چنانچه با ارتودنسی ثابت راحت نیستید میتوانید یکی از دستگاه های ارتودنسی متحرک را برای دوره درمان خودتان انتخاب کنید.

اینویزیلاین ها از جمله مهمترین دستگاه های متحرک هستند که به ارتودنسی نامرئی نیز شهرت دارند. قیمت ارتودنسی متحرک با پلاکهای شفاف اتودنسی معمولا بالاتر از هزینه ارتودنسی ثابت معمولی است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۰:۲۱ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

غذاهای ممنوعه در حین درمان ارتودنسی

اگرچه بریس های ارتودنسی ثابت با فناوری مدرن ساخته شده اند و استحکام زیادی دارند، اما احتمال آسیب دیدن و شکسته شدن آن ها همچنان وجود خواهد داشت. بنابراین شما باید در طول مدت زمان ارتودنسی حتما از بریس های خود مراقبت کنید. یکی از اصول مراقبتی از بریس ها اجتناب از مصرف برخی مواد غذایی و خوراکی است.

برخی از غذاهای ممنوعه در طول درمان ارتودنسی که باید از مصرف آن ها اجتناب کرد عبارتند از:

·        ذرت بو داده

·        آجیل و خشکبار

·        آبنبات ها (که هم چسپناک هستند و هم سفت و سخت)

·        آدامس (از هر نوع)

·        یخ

·        چیپس ذرت

·        پیتزا

·        کلوچه های سفت و سخت

·        شکلات چسبناک یا سفت

·        بلال

چند راه حل برای رعایت رژیم غذایی در زمان ارتودنسی

اگر برایتان دشوار است که غذاهای ممنوعه را به یکباره کنار بگذارید و یا اینکه غذاهای نرم را مصرف کنید، چند نکته و راه حل زیر میتواند در این مسیر به شما کمک کند.

1.     غذاهای ممنوعه را از دسترس خود خارج کنید: اگر فرزندتان ارتودنسی کودکان انجام داده، تمام تلاش خود را بکنید تا غذاها و خوراکی ها را در جایی پنهان کنید که کودک نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

2.     برای غذاهای مضر در زمان ارتودنسی جایگزین مناسب پیدا کنید

3.     لیست غذاهای بیشتری برای رژیم غذایی و تغذیه در زمان ارتودنسی پیدا

4.     آرام غذا بخورید و حجم غذای مصرفی خود را کم کنید

5.     تا چند روز اول ارتودنسی غذاهای نرم بخورید

6.     غذاهای سرد میل کنید: برای کاهش درد و ناراحتی ارتودنسی سعی کنید غذاهای سرد بخورید. برای مثال بستنی میتواند یک گزینه مناسب باشد. زیرا هم به بریس ها آسیب نمیزند و هم سرمای آن باعث کاهش درد و ناراحتی می‌شود.

7.     با دندان های جلویی خود لقمه را نجوید: دندان های قدامی می توانند در موقع گاز گرفتن مواد غذایی و در طول درمان ارتودنسی  دردناک تر از بقیه دندان ها باشند. شما می توانید برای گاز گرفتن شیرینی های خشک و پیتزا های سفت و ترد و یا هر نوع میوه سفت آنها را با چاقو به قطعات کوچکتر تقسیم کرده سپس میل کنید. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۳:۱۵ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

بررسی میزان شکست و موفقیت عمل لاغری

ما عمل لاغری را به روش های مختلفی انجام می‌دهیم و به طور کلی با دو هدف کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی، سعی می‌کنیم به لاغر شدن افراد کمک کنیم. علاوه بر درمان چاقی، ما با کمک عمل جراحی، می توانیم تا حد زیادی باعث بهبود بیماری های ناشی از چاقی شویم. دیابت نوع ۲ ، آپنه خواب، فشار خون بالا، استئوآرتریت، دیس لیپیدمی و … تنها تعداد معدودی بیماری هستند که می‌توانند مستقیماً ناشی از چاقی باشند. در برخی مواقع همزمان با چاقی، این بیماری ها هم درمان می‌شود. هر چند که میزان موفقیت عمل لاغری بسیار بالا است اما در مواردی ممکن است نتایج عمل با شکست مواجه شود.

تعریف موفقیت یک عمل، میزان موفقیت عمل لاغری به چه معنا است؟

ما هنوز تعریف دقیقی برای شکست عمل لاغری نداریم. اما اکثر صاحب نظران با رصد کردن نتایج و برخی شراط دیگر نحوه موفقیت و شکست عمل جراحی لاغری را مشخص میکنند. اما این شرایط چه هستند؟ از کجا باید بفهمیم نتیجه عمل ناموفق بوده است؟

۳ شرط زیر می‌توانند معیارهایی خوبی برای اعلام عدم موفقیت جراحی لاغری باشد:

  1.  زمانی که بیمار آنچنان که ما انتظار داریم وزن کم نکرده باشد
  2. اگر دوباره مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته را به دست آورده باشد
  3. و در آخر اگر بیماری ها یا شرایط ناشی از چاقی همچنان در شخص بهبود یا درمان پیدا نکرده باشند.

برخی از جراحان لاغری نیز برای مشخص کردن شکست عمل لاغری از پارامتری های خاصی استفاده میکنند. برای مثال اگر شخص کمتر از ۵۰ درصد وزن خودش را از دست بدهد به منزله شکست نتایج عمل لاغری خواهد بود. یعنی برای مثال اگر یک بیمار  60 کیلو اضافه وزن داشته باشد، ولی بعد از عمل اسلیو تنها ۱۵ کیلو از دست داده باشد یعنی نتایج عمل اسلیو معده با شکست مواجه شده.

چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست عمل لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود.

  • نوع عمل
  • وزن قبل از عمل یا BMI
  • صلاحیت جراح
  • میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل
  • نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

البته مهمترین فاکتورهایی که میتوانند باعث عدم موفیت نتایج شوند قطعا دو فاکتور پایبندی به رژیم غذایی و برنامه ورزشی هستند. این فاکتورها مستقیما به بیمار بستگی دارند. اگر بیمار توجهی به رژیم غذایی نداشته باشد و و علاوه بر پرخوری بعد از عمل اسلیو ، غذاهای ممنوعه را مصرف کند نتایج قطعا شکست میخورد و وزن دوباره بر خواهد گشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۸:۲۸ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ارتودنسی فانکشنال یا کاربردی چیست؟

یک سری از مشکلات ارتودنسی به دلیل نامنظمی دندان ها است اما بعضی دیگر (که اصطلاحاً به آن ها مشکلات ارتودپدی فکی گفته می شود) ناشی از ناهنجاری های رشدی در فک بالا یا پایین هستند. این مشکلات با کمبود رشد همراه هستند یعنی یکی از فک ها به درستی رشد نکرده یا کند رشد کرده است. درمان این نوع مشکلات در ارتودنسی، استفاده از دستگاه های فانکشنال یا درمان های هدایت رشد فک ها است. 

ارتودنسی فانکشنال چیست؟

ارتودنسی فانکشنال به استفاده از یک سری دستگاه ارتودنسی متحرک و ثابت گفته می شود که برای درمان و اصلاح ناهنجاری های کلاس 2 و 3 اسکلتال یا اسکلتی- فکی در افراد و مخصوصا در ارتودنسی کودکان استفاده می شوند.

مدت زمان ارتودنسی فانکشنال چقدر است؟

به طور معمول مدت زمان ارتودنسی فانکشنال نزدیک به یک سال است. که البته بسته به میزان و شدت مشکل، ممکن است کمتر یا بیشتر از 1 سال هم بشود. اگر فرض کنیم که فرزند شما مشکل عقب بودن فک پایین داشته باشد، و مثلا بعد از سن 10 سالگی به متخصص مراجعه کرده باشید، احتمالا تا سن 11 سالگی، مشکل تقریبا به طور کامل برطرف شده و فک جلو میاید.

طی این مدت زمان، نه تنها فک جلو میاید، بلکه نیم رخ کودک بهتر شده، فضای کافی برای دندان هایش ایجاد می شود و اغلب مشکلات او برطرف خواهند شد. حالا اگر کودک شما مشکل نامنظمی دندانی هم داشته باشد، معمولا ارتودنسی ثابت برایش در نظر گرفته می شود.

کودک من مشکل نامنظمی فکی و دندانی دارد چه کنم؟

بسیار بسیار مهم است که به موقع به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. اگر کودک شما در حدود 6 تا 8 سال سن دارد، تشخیص به موقع می تواند بدون صرف هزینه زیاد و یا مدت زمان طولانی مشکل را برطرف کند. بنابراین تا کودک در سنین پایین است به موقع اقدام کنید تا درمان آغاز شود.

هزینه دستگاه های فانکشنال چقدر است؟

بسته به اینکه از چه نوع دستگاهی (متحرک یا ثابت) برای درمان استفاده شده، هزینه ارتودنسی فانکشنال متغییر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۵:۵۴ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

۱۰ خوراکی ممنوع پس از جراحی لاغری

اگر در حال برنامه ریزی برای جراحی لاغری هستید، پس حتما راجع به رویه جدید زندگی پس از  جراحی لاغری نیز کنجکاوید. آماده شدن برای تغییرات پس از  جراحی لاغری و حذف خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری می تواند هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز باشد.

اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟

آجیل
هضم آجیل حتی برای افرادی که ساختار معده طبیعی و سالم دارند نیز دشوار است از این رو می توانید به جای مصرف آجیل از پنیر های سفت و کم چرب که کمتر باعث آزار معده می شوند، استفاده کنید.

پاپ کورن
پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند. در برخی مواقع این احساس برای افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند می تواند مضر، آزاردهنده و دردناک باشد و یکی از خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری است.

گوشت قرمز
گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود. تا مدتی پس از جراحی لاغری، در مصرف گوشت قرمز دقت کنید و به جای آن از گوشت بره، ماهی، میگو، خرچنگ و مرغ استفاده کنید.

کرفس
هنگامی که یک قطعه کرفس را گاز می زنید، اغلب مجبورید رشته های سخت و فیبروزی ساقه آن را بهطور کامل بجوید. در صورت عدم جویدن کامل آن، کرفس یکی از ممنوعیت های غذایی بعد از جراحی لاغری محسوب می شود. 

گوشت برشته شده
حتی اگر از گوشت های مناسب و سینه مرغ بدون پوست استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها خوب پخته شده باشند. اگر گوشت را زیادی برشته کنید، سفت خواهد شد و همین امر هضم آن را برای معده دشوار می کند.

کلم
کلم حتی برای افرادی که معده نرمالی دارند، غذایی باددار و نفاخ محسوب می شود. این باد می تواند معده را گسترده تر کرده و موجب درد آن شود. به جای کلم، از کدو سبز یا کاهو استفاده کنید.

نان
مانند پاپ کورن، نان هم می تواند حجم معده را پر کرده و موجب نفخ شود. پرکردن کاذب معده مانع خوردن میزان کافی غذای مفید و عدم رسیدن پروتئین به بدن می شود.

میوه خشک
از آنجایی که میوه های خشک شده دارای مقادیر بالای فیبر می باشند، می توانند موجب معده درد و حالت تهوع در برخی بیماران پس از جراحی لاغری شوند. 

میوه با پوست
فیبر موجود در پوست میوه ها ممکن است موجب معده درد برخی بیماران شود.

میوه و سبزیجات خام
یکی دیگر از محرک های آزاردهنده معده، میوه و سبزیجات خام می باشد. اما راه حل بسیار ساده است. می توانید با پختن میوه و سبریجات، فیبر موجود در آنها را برای معده خود قابل هضم کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۰۰:۰۲ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

انواع ارتودنسی ثابت کدامند؟

برای بیشتر بیمارانی که دندان هایشان را ارتودنسی می کنند، قرار دادن ارتودنسی ثابت (که متداولاً به آن بریس گفته می شود) مهمترین قسمت درمان است که این بریس ها معمولا از نوع فلز نقره ای رنگ می باشند.

ابتدا باید به تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک پرداخت. بریس های ثابت با بند های فلزی یا چسب های مخصوص به دندان متصل می شود و معمولا تا پایان روند درمانی از دهان بیمار خارج نمی شوند. ارتودنسی های متحرک مانند الاینر های شفاف باید روزی ۲۲ ساعت در دهان قرار داشته باشند که در صورت لزوم می توانند توسط خود بیمار به آسانی خارج شوند.

انواع ارتودنسی ثابت
بریس های ثابت قدیمی که ظاهری فلزی داشتند، تنها گزینه ی حاضر نیست و انواع متفاوتی از بریس های ثابت امروزه موجود می باشد مانند بریس های سرامیکی، بریس های خود تنظیم (دیمون) و بریس های پشت دندانی.

بریس های ثابت فلزی
بریس های فلزی دارای براکت های فلزی هستند که با سیمان خاصی روی هر دندان نصب می شوند و این براکت ها همگی به وسیله ی سیم ارتودنسی به هم متصل می باشند و نهایتا باعث فشار آمدن به دندان شده و دندان به آهستگی به جای درست خودش باز می گردد.

بریس های خود تنظیم (دیمون)
هر کدام از تولیدکنندگان محصولات ارتودنسی نوعی از بریس های دیمون را تولید می کنند که میتواند از جنس سرامیک یا فلز باشد که ممکن است مزایای بسیاری به همراه داشته باشند. دراین بریس ها به جای استفاده از کش برای نگه داشتن سیم ارتودنسی، از یک مکانیسم یکپارچه استفاده می شود که به سیم ارتودنسی این امکان را می دهد تا راحت تر حرکت کند.  البته هزینه ارتودنسی دیمون کمی بالاتر از ارتودنسی فلزی است.

بریس های پشت دندانی
برخلاف بریس هایی که تاکنون مطرح شد، این نوع بریس ها روی سطح داخلی دندان نصب می شوند که آنها را از دید عموم مخفی می کند. بسیاری از پزشکان این بریس ها را به علت موثر بودنشان به بیماران خود پیشنهاد می کنند.

مراقبت و نگهداری از ارتودنسی ثابت
پس از قرار گرفتن بریس ها روی دندان، مهم ترین اقدام برای رسیدگی به دندان ها مسواک زدن و استفاده از تمیزکننده های بین دندانی است. همچنین باید به فضا های بین بند ها و لثه ها بیشتر رسیدگی کنید. تجمع غذا در اطراف بند ها و سیم های ارتودنسی می تواند باعث ایجاد لکه، پوسیدگی و بوی بد دهان شود. پس بعد از هر وعده ی غذایی مسواک بزنید.( زمان بگیرید و درست مسواک بزنید). در انتخاب خمیر دندان و همینطور وسیله های تمیز کننده ی بین دندانی از پزشکتان کمک بگیرید. ارتودنسی دندان ممکن است نوع تغذیه تان را نیز تغییر دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۸:۰۹ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)

بهترین دهانشویه برای بیماری ورم لثه

هنگامی که شما به دنبال جلوگیری از بیماری ورم لثه یا بیماری لثه هستید، مهم است که هر روز دهانشویه را در برنامه مراقبت از دهان خود قرار دهید. با ما همراه باشید تا با ذکر چند نکته در خصوص خرید بهترین دهانشویه دندان به  شما کمک کنیم خرید خوبی داشته باشید.

کدام دهانشویه برای شما بهترین است؟
یکی از کارهایی که افراد مبتلا باید انجام دهند تسکین و کاهش ورم لثه است که به  روش های مختلفی انجام داده میشود. هر روشی که بتواند ورم و التهاب بافت را کاهش دهد یا بخواباند میتواند به کاهش تورم بافت لثه نیز کمک کند. یکی از این روش ها  استفاده از دهانشویه ها است. دهانشویه ها میتوانند تحریک لثه را کاهش داده و به درمان بیماری آن کمک کند. بهترین دهانشویه آن است که حاوی فلوراید باشد و میزان تحریک ساختارهای دهان توسط آن ناچیز و حداقلی باشد.

حین انتخاب دهانشویه که میزان ورم لثه را کاهش میده به دو عامل اصلی زیر توجه کنید:

1.     میزان الکل موجود در دهانشویه
الکل یک جزء اصلی در بسیاری از دهان شویه ها است، که برخی از آنها باعث ایجاد احساس سوزش در دهان می شوند. در حالی که دهانشویه های مبتنی بر الکل کمک می کنند تا اثرات باکتری های را از بین ببرند، اما این احساس سوزش باعث می شود دهانشویه های حاوی  درصد بالای الکل را یک دهانشویه خوب در نظر نگیریم. سعی کنید میزان شوینده های موجود در مایع شستشوی انتخابی شما متعادل باشد. 

2.     دهانشویه برای لثه های حساس
برخی از مواد تشکیل دهنده دهانشویه ها برای افرادی که لثه های حساس دارند تحریک کننده هستند. اگر دندان حساس دارید، دهانشویه بدون الکل را در نظر بگیرید. این می تواند به شما در جلوگیری از احساس سوزش کمک کند و در عین حال مزایای دهانشویه را نیز ارائه می دهد.

بهترین روش درمان بیماری لثه چیست؟
این بیماری را هرچه زودتر درمان کنیم بهتر است زیرا  میتواند باعث عفونت لثه، استخوان فک و حتی مشکلات قلبی شود. درمان اولیه شامل پیشگیری است، درمان  ثانویه شامل جرم گیری دندان و درمان نهایی شامل انواع جراحی های لثه است. گاهی اوقات در کنار این روش های برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر نیز در نظر گرفته میشود:

·        بلیچینگ دندان

·        ونیر دندان 

·        لمینت دندان 

·        ونیر کامپوزیت 

·        کامپوزیت دندان و ...

نکته: چنانچه نبود دندان یا از دست رفتن تعدادی از دندان ها باعث ایجاد بیماری لثه شده باشد در کنار روش های درمان از جایگزین  های دندان مانند ایمپلنت دندان نیز استفاده میشود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۶:۴۰ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)