لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

رژیم های لاغری پر طرفدار

برای کاهش وزن، گرفتن یک رژیم غذایی متعادل و اجرای درست آن بسیار حائز اهمیت است. باید تلاش کرد که میزان کالری مصرفی خود را به حداقل رساند. انتخاب بهترین رژیم لاغری نیاز به دقت دارد، زیرا این انتخاب می‌ تواند بسیار چالش برانگیز باشد. رژیم‌ های لاغری بر اساس دو رویکرد اصلی و موثر عمل می‌ کنند. بعضی از آنها با تمرکز بر کاهش اشتها و بعضی دیگر با کاهش مصرف کالری، چربی یا کربوهیدرات، به کاهش وزن کمک می ‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از انواع رژیم لاغری که می تواند در کاهش وزن موثر باشد می پردازیم.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری است که با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی ‌ها عمل می‌ کند. این رژیم در اصل برای کنترل دیابت توصیه شده است و نتایج خوبی برای افرادی که سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا آلزایمر داشتند، به ارمغان آورده است.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا روزه‌ داری متناوب یک رویکرد متنوع دارد و برای افراد مختلف، روش ‌های متناسبی وجود دارد. یکی از این روش ‌ها، روش ۱۶:۸ است که به عنوان یکی از اصولی ‌ترین و محبوب ‌ترین روش ‌ها برای کاهش وزن شناخته می ‌شود. در این روش، مصرف غذا و نوشیدنی ‌های حاوی کالری را به مدت ۸ ساعت در روز محدود کرده و در باقی ۱۶ ساعت دیگر از روز هیچ ماده غذایی مصرف نمی‌ کنید.

رژیم غذایی مدیترانه ‌ای

رژیم مدیترانه ‌ای بر اساس تغذیه مردم مناطق ساحلی مدیترانه مانند یونان و ایتالیا تنظیم شده است و یک راه حساب شده به سمت سلامتی و کاهش خطر بیماری ‌های قلبی می ‌باشد.

رژیم لاغری پالئو

رژیم غذایی پالئو بر پایه تغذیه انسان‌ های قبل از عصر کشاورزی استوار است. این رژیم تاکید دارد که غذاهای فرآوری شده و مصرف لبنیات و غلات می‌ تواند عوارضی برای سلامتی ایجاد کند. این رژیم تمرکز خود را بر روی غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه، آجیل و دانه‌ ها قرار می ‌دهد. نکته مهم این است که شکر، لبنیات و غلات از رژیم حذف می ‌شوند.

رژیم لاغری وگان

در رژیم وگان، محصولات حیوانی به دلایل اخلاقی و محیط‌زیستی حذف می ‌شوند. این رژیم بیشترین پرهیزها را دارد، از جمله گوشت، لبنیات، تخم‌ مرغ، عسل، ژلاتین، آلبومین، آب‌پنیر، کازئین و برخی از انواع ویتامین D۳.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۱:۳۷ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)