لايف استايل لايف استايل .

لايف استايل

بارداري بعد از جراحي لاغري

يكي از مسائلي كه بسياري از خانم هايي كه قصد انجام عمل هاي لاغري را دارند به آن فكر مي كنند بارداري بعد از جراحي لاغري مي باشد و اينكه آيا بعد از اين عمل مي توان باردار شد يا خير؟

در جواب اين پرسش بايد اين را بگوييم كه بارداري بعد از جراحي لاغري بي خطر است و هيچ مشكلي برايتان به وجود نخواهد آورد. اما بهتر است بعد از جراحي لاغري حدود يك سال به خودتان زمان بدهيد تا عوارض آن به طور كامل از بين برود بعد از آن مي توانيد براي بارداريتان اقدام كنيد. در بارداري به بالا رفتن وزنتان و نيازهاي غذاييتان توجه كنيد و آن را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

بعد از جراحي لاغري چه اقداماتي براي سلامتي مادر و جنين بايد انجام شود؟

پس از عمل جراحي لاغري، برخي اقدامات مهم براي حفظ سلامت مادر و جنين عبارتند از:

 1. پيروي از دستورات پزشك: حتماً بايد دستورات پزشك را رعايت كنيد، از جمله مصرف داروها و مكمل ‌ها، محدوديت‌ هاي تمريني، تغذيه مناسب و رعايت دستورات مراقبت پس از جراحي.

 2. استراحت و بهبود بعد از عمل: براي بهبود بهتر و ريكاوري بيشتر، استراحت كافي و رعايت دستورات پزشك بسيار مهم است.

 3. تغذيه سالم: متناسب با رژيم جراحي لاغري، تغذيه مناسب و سالم را رعايت كنيد. مصرف مواد غذايي با ارزش غذايي بالا، مقدار كافي از ويتامين‌ ها و مواد معدني، و مصرف آب به اندازه كافي براي حفظ سلامتي مهم است.

 4. پشتيباني روحي و رواني: عمل جراحي مي‌ تواند تأثيرات رواني داشته باشد. به خودتان اجازه دهيد كه بهبود يابيد و در صورت نياز از منابع پشتيباني رواني مانند مشاوره روانشناسي استفاده كنيد.

 5. برنامه‌ريزي براي باروري: اگر قصد بارداري داريد، با پزشك خود مشورت كنيد و برنامه‌ريزي مناسبي براي باروري و بارداري بعد از جراحي لاغري انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۵:۳۲ توسط:نت وير موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

بوتاكس چيست؟

بوتاكس در اصل حاوي سم بوتولينوم است. كشف سم بوتولينوم در اواخر قرن نوزدهم توسط دكتر Emile Pierre van Ermen Gem انجام شد. در ابتدا به عنوان يك سم كشنده در نظر گرفته شد، سپس به دليل پتانسيل درماني آن مورد استفاده قرار گرفت.

دكتر آلن اسكات انقلابي در استفاده از سم بوتولينوم با ايجاد فرم خالص و ايمن به نام بوتاكس ايجاد كرد. اين پيشرفت درها را به روي كاربردهاي پزشكي و زيبايي جديد باز كرد.

مكانيسم و ​​عملكرد بوتاكس

اين ماده كه از نظر علمي به عنوان سم بوتولينوم نوع A شناخته مي شود، با جلوگيري از آزاد شدن استيل كولين – يك انتقال دهنده عصبي مسئول انقباضات عضلاني، عمل مي كند و باعث فلج موقت عضلات منجر به كاهش چين و چروك و خطوط ريز مي شود.

عوارض احتمالي بوتاكس

ممكن است در كنار فوايد گفته شده، احتمال بروز عوارض زير نيز وجود داشته باشد:

واكنش هاي خفيف و طبيعي بعد از تزريق

قرمزي خفيف، تورم و كبودي در محل تزريق از عوارض شايع هستند و معمولا در عرض چند ساعت تا چند روز از بين مي روند.

سردرد يا علائم شبيه آنفولانزا

برخي از افراد ممكن است پس از تزريق بوتاكس سردردهاي خفيف يا علائمي شبيه آنفولانزا را تجربه كنند. اين اثرات معمولا موقتي هستند و به سرعت برطرف مي شوند.

ضعف يا افتادگي عضلاني در محل تزريق

اين روش در موارد نادر، مي تواند باعث ضعف موقت يا افتادگي عضلات در ناحيه تحت درمان شود و سم به عضلات ناخواسته گسترش مي يابد. انتخاب يك پزشك با تجربه اين خطر را به حداقل مي رساند.

خشكي چشم يا ريزش اشك بيش از حد

تزريق بوتاكس در نزديكي چشم گاهي اوقات مي تواند توليد اشك را مختل كند و منجر به خشكي موقت چشم يا ريزش بيش از حد اشك شود. اين عوارض معمولاً خود به خود برطرف مي شوند.

واكنش هاي آلرژيك

ممكن است فردي به مواد بوتاكس حساسيت داشته باشد علائمي مانند خارش، بثورات پوستي، كهير يا مشكل در تنفس به دليل واكنش هاي آلرژيك در افراد مشاهده شوند كه بايد فوري به پزشك مراجعه شود.

منبع: zibaieclub.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۳:۰۱ توسط:نت وير موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)

رژيم پالئو چيست؟

اين رژيم رژيمي است كه بر اساس نحوه تغذيه انسان‌ هاي اوليه در دوره‌ي سنگي باستان الهام گرفته شده است. اين رژيم غذايي فرض مي ‌كند كه طبقه‌ بندي اصلي انسان‌ ها در اين دوره، شكارچيان جمع‌ كننده بودند و غذايشان از منابع طبيعي مانند گوشت، ماهي، ميوه‌ ها، سبزيجات و ميوه‌ هاي خشك، تخم مرغ و آجيل‌ ها تشكيل مي‌ شود.

فوايد رژيم پالئو چيست؟

برخي از مهم ترين فوايد رژيم پالئو عبارتند از:

كاهش وزن

يكي از مهم ترين فوايد اين رژيم غذايي كاهش وزن و لاغري مي باشد. طبق تحقيقاتي كه درباره اين رژيم انجام گرفت، به مدت 3 هفته از 14 فرد خواسته شد تا اين رژيم را بگيرند. و در نتيجه افرادي كه از اين رژيم پيروي كرده بودند حدود 2 الي 3 كيلو گرم كاهش وزن داشتند.

همچنين طبق تحقيقات ديگر از 13 فرد مبتلا به ديابت نوع 2 خواسته شد تا اين رژيم را بگيرند و بعد از اتمام دوره افراد علاوه بر كاهش وزن ديابت شان كاهش پيدا كرده بود.

مديريت ديابت

اين رژيم تاثيرات زيادي در بهبود ديابت نوع دو مي گذارد. همچنين طبق تحقيقات انجام گرفته به اين نتيجه رسيده اند كه اين رژيم غذايي باعث كاهش توده چربي، قند خون و فشار خون مي گردد. اين عوامل همگي باعث كاهش بيماري هاي قلبي و عروقي مي شوند.

كاهش فشار خون

يكي از عوامل مهم در كاهش بيماري هاي قلبي و عروقي پايين آمدن فشار خون مي باشد كه اين رژيم باعث اين امر مي گردد.

معايب رژيم پالئو چيست؟

اگر اين رژيم را به صورت دلخواه و بدون مشورت با يك كارشناس بگيريد ممكن است بسياري از مشكلات  به سراغتان بيايد. در اين رژيم بعضي از مواد غذايي مانند حبوبات، لبنيات و غلات حذف مي شوند.

 حبوبات شامل مقادير زيادي از فيبر، پروتئين، آهن، روي و مس مي باشند. همچنين لبنيات شامل مقادير زيادي از كلسيم مي باشد كه  با حذف آن ها بدن دچار كمبود كلسيم مي شود.

بنابر مطالب ذكر شده با حذف غلات و لبنيات شما در معرض مشكلاتي مثل پوكي استخوان و كمبود كلسيم قرار مي گيريد.

براي كساني كه رژيم گياه خواري مي گيرند لوبيا يكي از منابع اصلي پروتئين مي باشد در نتيجه رژيم غارنشيني انتخاب مناسبي براي كساني كه وگان را دنبال مي كنند نمي باشد.

در واقع خوردن آجيل و سبزيجات و مواد غذايي كه داراي فيبر هستند در اين رژيم افزايش پيدا مي كند كه اين موضوع از محبوبيت اين رژيم كم مي كند. زيرا اين سبك غذايي به علت اينكه بسيار ملين هستند باعث نفخ معده و ناراحتي معده مي شود.

منيع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۰:۴۲ توسط:نت وير موضوع: ورزش و سلامتي نظرات (0)

تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز چيست؟

رژيم كتوژنيك و اتكينز دو نوع از رژيم هاي لاغري محبوب هستند كه هر دو اساس يكساني دارند و بر پايه مصرف كم كربوهيدرات و افزايش مصرف چربي و پروتئين طراحي شده اند. شايد فكر كنيد اين دو رژيم اساساً شبيه به هم هستند در حالي كه اين طور نيست و تفاوت هاي مهمي بينشان وجود دارد.

تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز از نظر تاثير بر سلامتي

رژيم كتوژنيك و اتكينز هر كدام تاثيرات متفاوتي بر روي بدن دارند كه به شرح زير مي باشند:

رژيم كتوژنيك

از تاثيرات رژيم كتوژنيك بر روي سلامتي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

·        كاهش علائم آلزايمر و كاهش سرعت روند پيشرفت آن

·        كاهش سطح تري گليسيريد و فشار خون در بدن

·        تقويت قلب

·        كاهش قابل توجه علائم بيماري صرع در كودكان

·        كند كردن رشد تومورهاي سرطاني و در نتيجه درمان اين بيماري

·        درمان بيماري هاي عصبي و متابوليك

رژيم اتكينز

رژيم اتكينز تاثيرات زير را بر روي سلامتي دارد:

·        پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي، ديابت، فشار خون و سندروم متابوليك

·        بهبود سطح گليسيريد بدن و تقويت سلامت قلب

·        كاهش و درمان بيماري سندروم تخمدان پلي كيستيك

·        بهبود علائم رفلاكس معده

موارد مهم براي موفقيت در رژيم اتكينز و كتوژنيك

بعد از آشنايي با تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز مي توانيد با مشورت پزشك تغذيه رژيم لاغري خود را آغاز كنيد. در هر صورت چه از رژيم اتكينز پيروي كنيد، چه رژيم كتوژنيك در اين بخش سه نكته را بيان مي كنيم كه با رعايت آن ها مي توانيد به موفقيت بيشتري از رژيمتان دست پيدا كنيد:

رژيم اتكينز و كتو هر دو به ايجاد تغييرات قابل توجهي در برنامه غذايي نياز دارند. بنابراين براي وعده هاي غذايي تان از قبل برنامه ريزي كنيد.

در طول رژيم خود از نوشيدن آب فراوان غافل نشويد. زيرا اين رژيم ها مي توانند موجب كم آبي بدن به ويژه در مراحل اوليه شوند پس بدنتان را هيدراته نگه داريد.

در حالي كه هر دو رژيم غذايي اجازه مصرف مواد پر چرب را مي دهند، شما از مصرف مواد غذايي غني و مقوي مانند سبزيجات، ميوه و آجيل غافل نشويد.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۳:۵۱ توسط:نت وير موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

براي كاشت ابرو موي كجا رو بر مي دارند؟

كاشت ابرو يكي از مدرن ترين روش هاي زيباسازي ابرو است كه اين روزها طرفداران بسياري دارد. با انجام اين روش مي توان براي هميشه ابروهايي زيبا و طبيعي داشت و از روش هاي موقت مانند تاتو و هاشور راحت شد. براي كاشت ابرو از قسمت بانك مو استفاده مي ‌شود. از آن جايي كه بانك مو يك منطقه خوب و قدرتمند از نظر ريشه و فوليكول مو مي‌ باشد، به عنوان يك محل اهدا كننده مو شناخته شده است.

قسمت هاي نامناسب براي اهداي مو

بانك مو يك قسمت ايمن براي اهداي مو مي باشد ولي نواحي اطراف آن براي برداشت مو مناسب نيست زيرا ويژگي هاي لازم براي برداشت را ندارد. براي مثال نواحي زير جهت برداشت مناسب نمي باشند:

·        ناحيه جلوي سر

·        ناحيه شقيقه ها

·        ناحيه وسط سر

·        ريش

اين نواحي از نظر عدم موفقيت در عمل، نداشتن ظاهري طبيعي، عدم رشد مناسب، نداشتن جهت مناسب رشد موهاي كاشته شده در ابرو و عوارضي كه بعد از چند روز به همراه دارند، مناسب نمي‌ باشند.

انتخاب منبع مناسب براي كاشت

انتخاب منبع مناسب براي هر شخص با شخص ديگر متفاوت است. اگر تصميم به انجام اين عمل داريد بعد از مراجعه به پزشك، او با انجام بررسي هاي لازم مشخص مي كند كه براي كاشت ابرو از كجا مو برميدارن. جراح عوامل مختلفي از جمله بافت، ضخامت، رنگ موي شما و مدل و اندازه ابروي دلخواهتان را در نظر گرفته و بيان مي كند كه براي كاشت ابرو از كجا مو برميدارن.

براي برداشت از موهاي سر، محل اهدا كننده معمولاً پشت سر است، ناحيه اي كه رشد موي ضخيم ‌تري دارد و در برابر ريزش مو مقاوم ‌تر است. جراح گرافت هاي مو را با دقت انتخاب مي كند كه با بافت و ضخامت موهاي طبيعي ابروي شما مطابقت داشته باشد و آن ها را با ابزارهاي مخصوص برداشت مي كند تا جاي زخم را به حداقل برساند.

گاهي اوقات بانك مو مي تواند موهاي نواحي خاصي از بدن شما باشد. مانند پاها، بازوها، قفسه سينه و …

زماني هم كه موهاي سر و بدن شما ويژگي هاي لازم براي كاشت را نداشته باشد استفاده از منابع موي ديگران پيشنهاد مي شود.

به طور خلاصه، انتخاب محل اهدا كننده براي كاشت ابرو مستلزم در نظر گرفتن دقيق ويژگي هاي موي بيمار، شكل و اندازه ابروي مورد نظر و همچنين تخصص جراح در انتخاب و قرار دادن گرافت مو است.

منبع: zibaieclub.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۰:۰۲ توسط:نت وير موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)