لايف استايل لايف استايل .

لايف استايل

كاشت ابرو با روش FIT

ابروها، بخش كوچكي از ظاهر ما را تشكيل مي ‌دهند، اما تاثير اساسي در زيبايي چهره دارند. كاشت ابرو با روش FIT يكي از راه‌ هايي است كه مي ‌تواند اين زيبايي را به افرادي كه به هر دليلي  ابروهاي كم پشتي دارند بازگرداند. ريزش ابرو ممكن است از علل متنوعي نظير عوامل ژنتيكي، تنش و استفاده از مواد آرايشي ناسالم ناشي شود. براي درمان اين مشكل، مي ‌توانيد به كلينيك‌ هاي معتبر مراجعه كرده و كاشت ابرو را انجام دهيد. همچنين، تاتو ابرو و يا ميكروبليدينگ نيز گزينه‌ هاي ديگري براي پر كردن و ترميم ابروهاي نازك و كم ‌پشت مي‌ باشند. اما بايد توجه داشت كه اين روش‌ ها داراي ماندگاري موقتي هستند و نياز به تمديد دوره ‌اي دارند.

طريقه كاشت ابرو به روش FIT

 روش FIT يكي از روش ‌هاي مدرن و پرطرفدار براي كاشت ابرو است. اين روش هم براي آقايان و هم براي بانوان مناسب مي ‌باشد و به شما امكان مي‌ دهد ابروهاي پرپشت و جذابي داشته باشيد. در ابتدا، پزشك گرافت ‌هاي مو را از ناحيه بانك مو (كه معمولا در پشت گردن و بين دو گوش قرار دارد) برداشت مي‌ نمايد. سپس، گرافت ها توسط ميكروسكوپ جدا مي‌ شود و آماده كاشت مي شود.

فوليكول‌ هايي كه توسط پزشك انتخاب مي ‌شوند، جداسازي مي‌ شوند و سپس به تطابق مدل كاشت ابروي بيمار به ناحيه ابرو منتقل مي‌ شوند. به منظور كاهش درد و بهبود عمل كاشت ابرو، پزشك از بي ‌حسي موضعي استفاده مي‌ كند. كاشت ابرو به روش FIT از جمله روش ‌هاي غير تهاجمي است كه كمترين عوارض را دارد و افراد مي ‌توانند با اطمينان عمل كاشت ابرو را انجام دهند. اين عمل تقريبا بين 3 تا 6 ساعت به طول مي ‌انجامد و نيازي به بيهوشي كامل ندارد. بايد توجه داشت كه كاشت ابرو به روش FIT نسبت به روش FUT زمان بيشتري مي ‌طلبد.

مزاياي FIT

 افراد تمايل دارند قبل از انجام كاشت ابرو به روش FIT علاوه بر آشنايي با نحوه اجراي اين روش، با مزايا و معايب آن نيز آشنا شوند تا بتوانند خود را براي اين روند آماده كنند. مزاياي اين روش عبارتند از:

·        عدم نياز به بيهوشي بيمار در زمان اجراي كاشت ابرو

·        عدم نياز به استفاده از پانسمان و مراقبت‌ هاي خاص پس از عمل

·        ايجاد ابروهاي كاملا طبيعي و زيبا.

·        عدم ايجاد زخم‌ هاي بزرگ و اسكار روي پوست

·        تهاجم كمتر به بافت ‌هاي پوستي، افزايش سرعت بهبودي و اثربخشي سريع‌ تر

·        هزينه كاشت ابرو كمتر نسبت به روش ‌هاي ديگر

·        ايجاد زخم ‌هاي بسيار ريز كه به سرعت بهبود مي ‌يابند

·        نتيجه عمل بسيار طبيعي به دليل اجراي دقيق كاشت ابرو به روش  FIT

منبع: zibaieclub.ir

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۰:۵۸ توسط:نت وير موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)

آشنايي با رژيم دش براي كاهش فشار خون

رژيم دش يك برنامه غذايي براي افرادي است كه مي خواهند در برابر فشار خون بالا از خود محافظت كرده و ريسك ابتلا به بيماري هاي قلبي را كاهش دهند. محققان با بررسي افرادي كه از رژيم گياه خواري پيروي مي كنند متوجه شدند كه فشار خون بالا در آن ها بسيار كمتر است، از اين رو رژيم غذايي دش نيز بر پايه مصرف ميوه، سبزيجات، غلات و گوشت بدون چربي طراحي شده است.

مواد غذايي مجاز در برنامه غذايي دش

غذاهاي مجاز در رژيم دش به شرح زير مي باشند:

غلات كامل

غلات كامل از اصلي ترين مواد غذايي رژيم دش مي باشند كه لازم است 6 الي 8 وعده در طول روز مصرف شوند تا ريسك فشار خون بالا به حداقل برسد. 

سبزيجات

در رژيم غذايي دش سبزيجات بايد در 5 الي 6 وعده در روز مصرف شوند. مي توانيد انواع سبزيجات را در سوپ، سالاد و مخلفات كنار غذا ميل كنيد. برخي از سبزيجات مفيد عبارتند از:

·        هويج

·        كلم بروكلي

·        كلم برگ

·        اسفناج

·        لوبيا سبز

·        سيب زميني

انواع ميوه

تمامي ميوه‌ ها در اين رژيم مجاز هستند. لازم است بدون نگراني درباره قند طبيعي ميوه ها حداقل روزانه ۴ الي ۵ واحد ميوه به‌ عنوان ميان‌ وعده، اسموتي و دسر ميل كنيد. 

لبنيات كم چرب

در رژيم غذايي دش مصرف مقدار بالاي چربي اشباع شده ممنوع است بنابراين بايد دور لبنيات پرچرب را خط قرمز بكشيد اما لازم است روزانه 2 الي 3 وعده لبنيات كم چرب و كم سديم ميل كنيد

پروتئين كم چرب

هر چند رژيم دش از سبك غذايي گياه خواران الهام گرفته است، اما به طور كامل گياهي نيست، بلكه فرد مجاز است حداكثر ۱۵۰ تا ۱۷۰ گرم گوشت بدون چربي يا تخم‌ مرغ در روز مصرف كند.

روغن هاي مفيد براي قلب

چربي ها و روغن هاي سالم از ضروريات رژيم غذايي دش مي باشند چرا كه بر روي سلامتي قلب تاثير فراوان دارند. بنابراين در طول روز 2 الي 3 وعده از روغن هاي سالم مانند روغن زيتون و روغن كانولا استفاده كنيد.

انواع حبوبات و مغزها

مغزها و دانه‌ ها منبع غني از چربي سالم هستند و حبوباتي مانند لوبيا و عدس هم حاوي پروتئين گياهي و فيبر فراوان مي باشند. 

فوايد پيروي از برنامه غذايي دش

درست است كه دش به يك رژيم مناسب براي كاهش فشار خون شهرت دارد اما، پيروي از آن موجب كاهش وزن استاندارد و اصولي، كاهش خطر ابتلا به سرطان، بيماري‌ هاي قلبي و سكته شده و سلامت بدن را تضمين مي‌ كند.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۰:۳۴ توسط:نت وير موضوع: ورزش و سلامتي نظرات (0)

مزايا و معايب رژيم لاغري دانماركي

امروه انواع مختلفي از رژيم هاي لاغري وجود دارند كه هر كدام با اصول خاصي منجر به كاهش وزن مي شوند. يكي از انواع اين رژيم ها، رژيم دانماركي نام دارد كه به شما كمك مي كند تا در مدت زمان 13 روز بخش زيادي از چربي هاي خود را بسوزانيد. با ما همراه باشيد تا درباره اين رژيم لاغري بيشتر بدانيد.

مزاياي رژيم دانماركي

پيروي از رژيم لاغري دانماركي داراي مزايايي به شرح زير مي باشد:

افزايش سوخت و ساز بدن

مصرف مواد غذايي اي كه در اين دوره ۱۳ روزه مجاز هستند، سرعت سوخت‌ و ساز بدن را بالا مي‌برند. تخم‌مرغ، گوشت گوساله و مرغ سرشار از پروتئين بوده و به انرژي بيشتري براي بلعيدن و هضم شدن نياز دارند، از اين رو سرعت متابوليسم بدن را بالا برده و سوخت و ساز را افزايش مي دهند، به همين علت به غذاهاي ترموژنيك معروف هستند.

كاهش سلوليت بافتي

هم‌ زمان با كاهش يافتن وزن بدن ميزان سلوليت بافتي هم كمتر مي‌شود. سلوليت در واقع چربي انباشته‌ شده در زير پوست است كه بيشتر در ناحيه شكم، ران، پهلوها و باسن ديده مي‌شود. چربي زير پوستي اگر بيشتر از مقدار طبيعي باشد حالتي نازيبا به پوست مي بخشد. در رژيم لاغري دانماركي با سوختن چربي ‌هاي اضافه، به مرور حجم سلول‌ هاي چربي كم شده و سلوليت نيز كاهش مي يابد.

معايب رژيم دانماركي

بر اساس نظر بسياري از پزشكان پيروي از رژيم لاغري دانماركي روش مناسبي براي كاهش وزن نيست چرا كه علاوه بر عوارض بسياري كه دارد نتايج حاصل از آن نيز موقت و ناپايدار مي باشد. برخي از عوارض اين رژيم لاغري عبارتند از:

آسيب ديدن سيستم متابوليسم بدن

يكي از اصلي ترين معايب اين رژيم لاغري كاهش يافتن سرعت سوخت و ساز بدن بعد از پايان دوره رژيم است. 

عدم تعادل در غذاهاي موجود در رژيم دانماركي

از آن جايي كه برخي گروه هاي غذايي در رژيم لاغري دانماركي به طور كامل حذف شده اند، احتمال بروز كمبود پروتئين و مواد معدني در طول رژيم بسيار زياد است و ممكن است عوارض متعددي را در پي داشته باشد.  (اگر كمبود پروتئين داريد مي توانيد رژيم پروتئين را امتحان كنيد.)

تحليل عضلات

اگرچه محدوديت شديد در مصرف كربوهيدرات مي‌ تواند تا حدودي سيستم متابوليسم بدن را به سمت چربي‌ هاي ذخيره ‌شده در بدن سوق دهد اما اگر رژيم غذايي همچون رژيم دانماركي بسيار كم‌ كالري باشد و به مقدار كافي از پروتئين برخوردار نباشد سيستم متابوليسم بدن از پروتئين‌ هاي عضلاني به ‌عنوان سوخت استفاده خواهد كرد و اين موضوع موجب تحليل يافتن عضلات بدن مي شود.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۵:۵۲ توسط:نت وير موضوع: ورزش و سلامتي نظرات (0)

عوارض تزريق فيلر به زير چشم

فيلر زير چشم يكي از روش هاي زيبايي است كه با تزريق يك ماده پركننده با نام اسيد هيالورونيك به زير پوست نواحي اطراف چشم انجام مي شود.

عوارض خطرناك

امروزه به دليل بالا رفتن كيفيت ژل هاي تزريقي و افزايش مهارت و تجربه پزشكان معمولاً بعد از تزريق عارضه خاصي بروز پيدا نمي كند اما در برخي موارد ممكن است عوارض زير به وجود بيايد:

·        تورم در ناحيه تزريق

·        سفت شدن ژل تزريقي در زير پوست

·        ايجاد واكنش هاي آلرژيك نسبت به ماده تزريقي

·        سر درد

·        گلوله گلوله شدن ژل در زير پوست

·        بي حسي طولاني مدت در اطراف چشم

·        تاثير منفي در بينايي

مواردي كه ذكر كرديم در صورت عدم مهارت پزشك و نامرغوب بودن ژل تزريقي بروز پيدا مي كنند، بنابراين با مراجعه به پزشك مطمئن از بروز اين عوارض پيشگيري كنيد. البته ناگفته نماند كه كبودي و تورم در ناحيه تزريق در روزهاي اوليه عارضه اي طبيعي است كه بعد از گذشت چند روز از بين مي رود و جاي نگراني ندارد.

فيلر زير چشم براي چه افرادي توصيه نمي شود؟

برخي از افراد بايد از تزريق فيلر زير چشم اجتناب كنند، اين افراد عبارتند از:

·        بانوان باردار يا شيرده

·        افرادي كه سابقه سكته قلبي يا مغزي دارند.

·        كساني كه از داروهاي ضد انعقاد خون مانند آسپيرين يا وارفارين استفاده مي كنند.

·        افراد مبتلا به آسم يا حساسيت هاي شديد

·        افرادي كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين مصرف مي كنند.

·        افراد مبتلا به اختلالات رواني

قيمت فيلر زير چشم

هزينه فيلر زير چشم به برند ژل و ميزان تزريق بستگي دارد كه به علت نوسان قيمت ها نمي توان قيمت ثابتي را براي آن بيان كرد.

مراقبت هاي لازم قبل از تزريق فيلر

عموماً تزريق فيلر به مراقبت خاصي احتياج ندارد اما با رعايت مواردي كه در ادامه ذكر مي كنيم مي توان به نتيجه گيري بهتر از اين روش زيبايي كمك كرد:

·        دو هفته قبل از تزريق از مصرف نوشيدني هاي الكلي و مصرف سيگار پرهيز كنيد.

·        براي نتيجه گيري بهتر و سريع تر شدن روند بهبودي سعي كنيد يك هفته قبل از تزريق رژيم غذايي سالمي داشته باشيد.

·        روزهاي قبل از تزريق داروهاي ضد التهابي و رقيق كننده خون مانند آسپيرين، نوافن، ژلوفن و … را مصرف نكنيد چرا كه باعث افزايش كبودي و تورم در محل تزريق مي شوند.

منبع: zibaieclub.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۰:۵۶ توسط:نت وير موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)

مزاياي رژيم سم زدايي

رژيم سم زدايي كه با نام رژيم ديتاكس هم شناخته مي شود يك دوره رژيم لاغري كوتاه مدت است كه براي استراحت دادن به معده، روده و سم زدايي از خون و كبد مورد استفاده قرار مي گيرد. معمولاً اساس اين رژيم بر پايه مصرف فراوان آبميوه و آب سبزيجات است.

رژيم سم زدا براي لاغري بسيار موثر بوده و مي تواند موجب رفع استپ وزني شده و روند لاغري را سرعت ببخشد.

مزاياي پيروي از رژيم سم زدايي

رژيم سم زدايي از جنبه هاي زير براي سلامتي مفيد مي باشد:

·        كاهش چربي اضافه

·        پرهيز از مصرف مواد خوراكي داراي فلزات سنگين و آلودگي

·        پرهيز از غذاهاي فراوري شده

·        نوشيدن آب فراوان و چاي سبز

·        كاهش استرس

·        ايجاد آرامش

·        خواب مناسب و آرام

·        مصرف غذاهاي سالم و مقوي

عوارض حاصل از رژيم سم زدايي

عوارض حاصل از رعايت رژيم سم زدا عبارتند از:

كاهش شديد كالري

برخي از انواع رژيم هاي ديتاكس محدوديت شديد كالري را توصيه مي كنند. كاهش شديد كالري و روزه داري بلند مدت موجب بروز احساس خستگي، تحريك پذيري و بوي بد دهان مي شود.

افزايش سطح قند خون

وقتي از آب ميوه ها استفاده مي كنيد، قند بيشتري وارد بدن خود مي كنيد. پالپ ميوه موجب كاهش قند خون مي شود و زماني كه آب ميوه را مي گيريد پالپ از بين مي رود. در طول رژيم سم زدا ممكن است سطح قند خون بالا رود و اين موضوع به ويژه براي افراد مبتلا به ديابت بسيار خطرناك است.

از دست دادن عضلات

وقتي از رژيم سم زدايي پيروي مي كنيد كه فقط شامل آب ميوه و سبزيجات است، پروتئين مورد نياز بدن براي ساخت عضله فراهم نمي شود. اين موضوع باعث بد فرم شدن عضلات مي شود. زيرا بدن براي عضله سازي به بدن احتياج دارد.

كمبود انرژي و كاهش ويتامين

از ديگر عوارض روزه داري طولاني مدت مي توان به كمبود انرژي به دليل فقر ويتامين و مواد معدني مورد نياز بدن اشاره كرد.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۳:۳۵ توسط:نت وير موضوع: ورزش و سلامتي نظرات (0)

خارش ابرو بعد از كاشت

خارش بعد از كاشت ابرو، به عنوان يكي از عوارض پس از كاشت ابرو در روزهاي اوليه پس از جراحي در نظر گرفته مي ‌شود. اين خارش نيز ممكن است به عنوان يك قسمت از فرآيند ترميم و بهبودي مطرح شود و بيشتر مواقع نياز به نگراني وجود نداشته باشد. اما نكته مهم اين است كه براي جلوگيري از عوارض و مشكلات بعدي مثل عفونت و ريزش ابروها، بايد از خاراندن ابروها خودداري كرده و تمامي دستورات و مراقبت‌ هاي توصيه شده توسط پزشك را رعايت كنيد. در صورتي كه خارش ابرو بعد از كاشت به طور غيرعادي ادامه يافت يا شدت بيشتري پيدا كرد، حتما به پزشك خود اطلاع دهيد.

علت خارش ابرو بعد از كاشت چيست؟

همانطور كه توضيح داده شد، خارش ابرو بعد از كاشت يكي از عوارض معمولي است كه ممكن است براي مدتي پس از جراحي ادامه داشته باشد. در اكثر موارد، اين خارش به عنوان يك نشانه طبيعي از فرآيند بهبودي در نظر گرفته مي ‌شود و نياز به نگراني خاصي ندارد. مهمترين نكته در اينجا اين است كه بايد از خارش و خراشيدن ابروها پرهيز كرده و صبر كرد تا علائم بهبودي رخ دهند. خراشيدن موهاي كاشته شده ممكن است به عفونت پوستي يا فوليكوليت (عفونت فوليكول مو) منجر شود و در بدترين حالت ممكن است منجر به ريزش ابرو بعد از كاشت شود كه اين ممكن است بر نتايج نهايي جراحي زيبايي تاثير منفي بگذارد.

توصيه ما اين است كه حداقل ۱۴ روز صبر كنيد تا بتوانيد بدون نگراني ابروي خود را بخارانيد يا آن را لمس كنيد. خارش بعد از كاشت ابرو ممكن است به دلايل مختلفي ايجاد شود كه از جمله شايع ‌ترين عوامل عبارتند از:

·        روند طبيعي بهبودي و ترميم

·        احتمال ابتلا به برخي عفونت ‌ها

·        خشك شدن بيش از حد پوست سر

به هر حال، در صورت بروز خارش غيرمعمول يا مشكلات ديگر، به پزشك خود مراجعه كنيد.

منبع: zibaieclub.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۶:۳۰ توسط:نت وير موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)