لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

معرفی چند رژیم لاغری محبوب و پر طرفدار

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم در میان انواع رژیم لاغری مانند رژیم کتوژنیک، وگان، فستینگ و ... چند رژیم اصولی و توصیه شده را معرفی کنیم تا بتوانید کاهش وزن موثرتر و اصولی داشته باشید.

رژیم غذایی پالئو

رژیم پالئو ما را به دوران باستان برمی‌گرداند یعنی جایی که اجدادمان رژیم‌های غذایی خاصی داشتند. آن‌ها به واسطه دستورالعمل‌های پیش پا افتاده اما موثری همواره وزن مناسبی داشتند و از قوای بدنی یا ویژگی های ظاهری مناسبی بهره مند بودند.

برای کاهش وزن در این رژیم باید به چه توصیه هایی عمل کرد؟

رژیم غذایی پالئو تاکید زیادی بر مصرف غذاهای کامل مانند پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها،مغزها و دانه ها دارد. در این رژیم همچنین موارد منع مصرفی وجود دارد که حتما باید از مصرفشان اجتناب شود. برای مثال شما نباید در این رژیم غذاهای فرآوری شده، قند، لبنیات و یا غلات مصرف کنید.

البته همیشه اینطور نیست که در رژیم پالئو مصرف لبنیات یا برخی کربوهیددارت ها محدود باشد. مثلا این امکان وجود دارد که لبنیاتی مانند پنیر و کره را در برخی از انواع رژیم لاغری پالئو مصرف کرد.

رژیم غذایی وگان

رژیم وگان از جمله انواع رژیم لاغری بسیار سخت در سیستم گیاهخواری است. در واقع سخت ترین شکل گیاهخواری به شمار می رود. در این نوع رژیم افرادی که قصد لاغری دارند به دلیل مسائل اخلاقی، زیست محیطی و حتی سلامتی نباید هیچ گونه ماده غذایی حیوانی مصرف کنند.

افرادی که این رژیم را دنبال می کنند به جز کنار گذاشتن مصرف گوشت باید از مصرف موادی همچون لبنیات ، تخم مرغ و محصولات حیوانی مانند ژلاتین ، عسل ، آلبومین ، آب پنیر ، کازئین و برخی از انواع ویتامین D3 اجتناب کنند.

رژیم روزه داری متناوب یا (Intermittent Fasting)

انواع دیگر رژیم‌های لاغری به شما می‌گویند چه غذایی بخورید و یا چه چیزی بنوشید، اما رژیمی داریم که پا را فراتر می‌برد و نه تنها به شما نوع غذایی که باید بخورید را دیکته می‌کند، بلکه به شما می‌گویید چه وقت بخورید یا نخورید.

این رژیم لاغری اصطلاحاً با نام رژیم روزه‌داری متناوب یا فستینگ متناوب شناخته می‌شود. فستینگ متناوب بدن شما را در یک چرخه متناوب روزه داری و خوردن قرار می دهد که البته با روزه داری که ما میشناسیم تفاوت هایی دارد.

عوارض رژیم لاغری روزه داری متناوب چیست؟

این رژیم هم مانند تمام رژیم‌های دیگر برای هر کسی مناسب نیست و ممکن است برای عده‌ای خطرآفرین باشد. برای مثال در ساده‌ترین حالت، دنبال کردن برنامه‌های غذایی روزه‌داری آنچنان که برای مردان مفید است برای خانم‌ها چندان توصیه نمی‌شود.

به جز این، افرادی که با مشکلات زیر مواجهند بهتر است که از دنبال کردن تمام انواع رژیم لاغری روزه داری پرهیز کنند:

  • افرادی که با افت سطح قند خون مزمن مواجه هستند
  • زنان باردار ( بهتر است از رژیم بارداری استفاده کنند)
  • مادران شیرده
  • نوجوانان
  • کودکان و افرادی که دچار سوء تغذیه ، کمبود وزن یا کمبود دریافت مواد مغذی همراه هستند. این افراد بهتر است از رژیم چاقی استفاده کنند

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۵:۰۷ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)