لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

بهترین رژیم لاغری چه ویژگی هایی دارد؟

این روزها به دلیل فراگیر شدن چاقی روش های بسیاری برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که می توان از آن ها کمک گرفت اما معمولاً در کنار همه روش های لاغری، پزشکان توصیه می کنند که افراد با پیروی از یک رژیم لاغری اصولی و متناسب روند کاهش وزن را طی کنند.

رژیم لاغری چیست؟

منظور از رژیم لاغری، برنامه ای است که توسط آن بتوان کالری های دریافتی بدن را کنترل کرد. کربوهیدرات، پروتئین و چربی از غذاهای اصلی هر فرد هستند که مصرف زیاد آن ها باعث تجمع چربی در بدن و افزایش وزن می شود، پیروی از یک رژیم اصولی سبب می شود که با تنظیم کالری های دریافتی بدن به تناسب اندام برسید.

بهترین رژیم لاغری چه ویژگی هایی دارد ؟

از مهم ترین ویژگی های رژیم صحیح لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

·        بین انرژی ورودی و انرژی مصرفی بدن تعادل برقرار کند.

·        بر اساس نیازها و شرایط بدنی فرد ارائه شود و تمام نیازهای اساسی بدن را تامین کند.

·        سرشار از مواد غذایی گوناگون باشد.

بنابراین رژیم غذایی اصولی باید برای هر شخص به طور اختصاصی و با توجه به شرایطی از جمله سن، جنسیت، قد و وزن طراحی شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

انواع مختلف رژیم لاغری

رژیم های لاغری متعددی برای کاهش وزن وجود دارد که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

رژیم نام آشنای وگان

وگان، نام یکی از رژیم های غذایی است که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. این رژیم مصرف هر گونه فرآورده های حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و لبنیات را حذف کرده و هدف آن سلامتی و کاهش وزن و همچنین کمک به حیات موجودات زنده است. در رژیم وگان، انواع میوه و سبزیجات، آجیل ها، حبوبات و غلات به فراوانی یافت می شوند.

این رژیم به رژیم گیاهخواری هم معروف است.

رژیم لاغری فستینگ

رژیم لاغری فستینگ با الگوبرداری از قوانین روزه داری طراحی شده است. در این رژیم فرد فقط در ساعات خاصی از روز مجاز به خوردن می باشد. رژیم فستینگ با توجه به زمان بندی ساعت های روزه انواع مختلفی دارد. پیروی از انواع مختلف این رژیم علاوه بر کاهش وزن، باعث کاهش قند و کلسترول و جلوگیری از سرطان می شود.

 رژیم کتوژونیک

یکی از انوع رژیم های پرطرفدار، رژیم کتوژونیک است. این رژیم با کاهش مصرف کربوهیدرات ها سبب افزایش چربی سوزی در بدن و کاهش وزن سریع می شود. از دیگر فواید رژیم غذایی کتوژونیک می توان به بهبود  عملکرد هورمون ها، کاهش احساس گرسنگی، بیشتر شدن بافت عضلانی و درخشان شدن پوست اشاره کرد.

رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز مناسب برای افرادی است که به دلایل خاص می خواهند در مدت زمان کوتاه وزن خود را کاهش دهند. این رژیم دوره هفت روزه دارد و قوانین آن به این صورت است که یک روز کامل میوه، یک روز سبزیجات، یک روز ترکیب میوه و سبزیجات، یک روز شیر و موز، دو روز گوشت و روز آخر برنج و سبزیجات مصرف می شود و در نهایت در مدت هفت روز فرد وزن زیادی را از دست خواهد داد.

این رژیم به دلیل کمبود مواد مغذی برای طولانی مدت اصلاً مناسب نیست.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۰:۱۵ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)