لايف استايل لايف استايل .

لايف استايل

بهترين رژيم لاغري چه ويژگي هايي دارد؟

اين روزها به دليل فراگير شدن چاقي روش هاي بسياري براي كاهش وزن و رسيدن به تناسب اندام وجود دارد كه مي توان از آن ها كمك گرفت اما معمولاً در كنار همه روش هاي لاغري، پزشكان توصيه مي كنند كه افراد با پيروي از يك رژيم لاغري اصولي و متناسب روند كاهش وزن را طي كنند.

رژيم لاغري چيست؟

منظور از رژيم لاغري، برنامه اي است كه توسط آن بتوان كالري هاي دريافتي بدن را كنترل كرد. كربوهيدرات، پروتئين و چربي از غذاهاي اصلي هر فرد هستند كه مصرف زياد آن ها باعث تجمع چربي در بدن و افزايش وزن مي شود، پيروي از يك رژيم اصولي سبب مي شود كه با تنظيم كالري هاي دريافتي بدن به تناسب اندام برسيد.

بهترين رژيم لاغري چه ويژگي هايي دارد ؟

از مهم ترين ويژگي هاي رژيم صحيح لاغري مي توان به موارد زير اشاره كرد :

·        بين انرژي ورودي و انرژي مصرفي بدن تعادل برقرار كند.

·        بر اساس نيازها و شرايط بدني فرد ارائه شود و تمام نيازهاي اساسي بدن را تامين كند.

·        سرشار از مواد غذايي گوناگون باشد.

بنابراين رژيم غذايي اصولي بايد براي هر شخص به طور اختصاصي و با توجه به شرايطي از جمله سن، جنسيت، قد و وزن طراحي شود تا نتيجه دلخواه حاصل شود.

انواع مختلف رژيم لاغري

رژيم هاي لاغري متعددي براي كاهش وزن وجود دارد كه به تعدادي از آن ها اشاره مي كنيم:

رژيم نام آشناي وگان

وگان، نام يكي از رژيم هاي غذايي است كه براي كاهش وزن مورد استفاده قرار مي گيرد. اين رژيم مصرف هر گونه فرآورده هاي حيواني مانند گوشت، تخم مرغ و لبنيات را حذف كرده و هدف آن سلامتي و كاهش وزن و همچنين كمك به حيات موجودات زنده است. در رژيم وگان، انواع ميوه و سبزيجات، آجيل ها، حبوبات و غلات به فراواني يافت مي شوند.

اين رژيم به رژيم گياهخواري هم معروف است.

رژيم لاغري فستينگ

رژيم لاغري فستينگ با الگوبرداري از قوانين روزه داري طراحي شده است. در اين رژيم فرد فقط در ساعات خاصي از روز مجاز به خوردن مي باشد. رژيم فستينگ با توجه به زمان بندي ساعت هاي روزه انواع مختلفي دارد. پيروي از انواع مختلف اين رژيم علاوه بر كاهش وزن، باعث كاهش قند و كلسترول و جلوگيري از سرطان مي شود.

 رژيم كتوژونيك

يكي از انوع رژيم هاي پرطرفدار، رژيم كتوژونيك است. اين رژيم با كاهش مصرف كربوهيدرات ها سبب افزايش چربي سوزي در بدن و كاهش وزن سريع مي شود. از ديگر فوايد رژيم غذايي كتوژونيك مي توان به بهبود  عملكرد هورمون ها، كاهش احساس گرسنگي، بيشتر شدن بافت عضلاني و درخشان شدن پوست اشاره كرد.

رژيم جنرال موتورز

رژيم جنرال موتورز مناسب براي افرادي است كه به دلايل خاص مي خواهند در مدت زمان كوتاه وزن خود را كاهش دهند. اين رژيم دوره هفت روزه دارد و قوانين آن به اين صورت است كه يك روز كامل ميوه، يك روز سبزيجات، يك روز تركيب ميوه و سبزيجات، يك روز شير و موز، دو روز گوشت و روز آخر برنج و سبزيجات مصرف مي شود و در نهايت در مدت هفت روز فرد وزن زيادي را از دست خواهد داد.

اين رژيم به دليل كمبود مواد مغذي براي طولاني مدت اصلاً مناسب نيست.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۰:۱۵ توسط:نت وير موضوع: ورزش و سلامتي نظرات (0)