لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

بررسی میزان شکست و موفقیت عمل لاغری

ما عمل لاغری را به روش های مختلفی انجام می‌دهیم و به طور کلی با دو هدف کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی، سعی می‌کنیم به لاغر شدن افراد کمک کنیم. علاوه بر درمان چاقی، ما با کمک عمل جراحی، می توانیم تا حد زیادی باعث بهبود بیماری های ناشی از چاقی شویم. دیابت نوع ۲ ، آپنه خواب، فشار خون بالا، استئوآرتریت، دیس لیپیدمی و … تنها تعداد معدودی بیماری هستند که می‌توانند مستقیماً ناشی از چاقی باشند. در برخی مواقع همزمان با چاقی، این بیماری ها هم درمان می‌شود. هر چند که میزان موفقیت عمل لاغری بسیار بالا است اما در مواردی ممکن است نتایج عمل با شکست مواجه شود.

تعریف موفقیت یک عمل، میزان موفقیت عمل لاغری به چه معنا است؟

ما هنوز تعریف دقیقی برای شکست عمل لاغری نداریم. اما اکثر صاحب نظران با رصد کردن نتایج و برخی شراط دیگر نحوه موفقیت و شکست عمل جراحی لاغری را مشخص میکنند. اما این شرایط چه هستند؟ از کجا باید بفهمیم نتیجه عمل ناموفق بوده است؟

۳ شرط زیر می‌توانند معیارهایی خوبی برای اعلام عدم موفقیت جراحی لاغری باشد:

  1.  زمانی که بیمار آنچنان که ما انتظار داریم وزن کم نکرده باشد
  2. اگر دوباره مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته را به دست آورده باشد
  3. و در آخر اگر بیماری ها یا شرایط ناشی از چاقی همچنان در شخص بهبود یا درمان پیدا نکرده باشند.

برخی از جراحان لاغری نیز برای مشخص کردن شکست عمل لاغری از پارامتری های خاصی استفاده میکنند. برای مثال اگر شخص کمتر از ۵۰ درصد وزن خودش را از دست بدهد به منزله شکست نتایج عمل لاغری خواهد بود. یعنی برای مثال اگر یک بیمار  60 کیلو اضافه وزن داشته باشد، ولی بعد از عمل اسلیو تنها ۱۵ کیلو از دست داده باشد یعنی نتایج عمل اسلیو معده با شکست مواجه شده.

چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست عمل لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود.

  • نوع عمل
  • وزن قبل از عمل یا BMI
  • صلاحیت جراح
  • میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل
  • نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

البته مهمترین فاکتورهایی که میتوانند باعث عدم موفیت نتایج شوند قطعا دو فاکتور پایبندی به رژیم غذایی و برنامه ورزشی هستند. این فاکتورها مستقیما به بیمار بستگی دارند. اگر بیمار توجهی به رژیم غذایی نداشته باشد و و علاوه بر پرخوری بعد از عمل اسلیو ، غذاهای ممنوعه را مصرف کند نتایج قطعا شکست میخورد و وزن دوباره بر خواهد گشت.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۸:۲۸ توسط:نت ویر موضوع: اسپانسر نظرات (0)