لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

چرا تاثیر کرونا بر افراد چاق بیشتر است؟

مطابق تحقیقات انجام شده، تا کنون مشخص شده که بیماری کووید-۱۹ در افرادی که بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت یا بیماری مزمن ریه دارند کشنده تر است.

و همچنین می دانیم که افراد با شاخص توده بدنی یا BMI  بالای 40 دست کم یکی از این مشکلات ذکر شده را دارند. بنابراین به راحتی می توان دریافت که کرونا و چاقی با هم می توانند دست در دست هم نرخ مرگ و میر در افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی دارند را بیشتر کنند.

سیستم ایمنی افراد چاق می تواند در برابر کووید-۱۹ آسیب پذیر تر باشد

سیتوکین های التهابی یا (Inflammatory cytokine‎) به گروهی از مولکول‌های علامت‌دهنده (موسوم به سیتوکین) گفته می‌شود که توسط لنفوسیت تی کمک ‌کننده و ماکروفاژها و برخی دیگر از سلول‌های تشدیدکنندهٔ التهاب ترشح می‌شود و واکنش‌های التهابی را افزایش می‌دهند.

این سیتوکین ها شامل TNF-α ، IL-1 و IL-6 می شوند و مشهور به سیتوکین های پیش التهابی هستند. مشخص شده که این موارد می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی و آسیب پذیری افراد چاق هنگام مبارزه با بیماری های عفونی شود.

به طور حتم، افراد با چاقی مرضی باید در برابر ویروس COVID-19 که در درجه اول ریه ها را هدف قرار می دهد بسیار احتیاط کنند. و اقدام به کاهش وزن کنند. هرچقدر وزن بیشتری از دست بدهند خود را در برابر کرونا مصون تر خواهند کرد.

کاهش وزن چگونه به مصونیت افراد چاق در برابر کرونا کمک می کند؟

به سادگی با کاهش وزن احتمال آسیب زایی کرونا در افراد چاق کمتر می شود. افرادی که وزن کم می کنند به افزایش ظرفیت ریه های خود کمک می کنند. با کاهش وزن از طریق رژیم لاغری و ورزش یا عمل جراحی لاغری نه تنها ظرفیت ریه افزایش میابد که علائم آسم به صورت ملموس بهبود خواهد یافت. همچنین فشار خون بالا و دیابت کاهش خواهند یافت یا دست کم تحت کنترل خواهند بود.

با وجود بهبود نسبی و یا حتی درمان ۱۰۰ درصدی برخی بیماری های مرتبط با چاقی چشم انداز سلامتی افرادی که تا پیش از این چاق بوده اند امیدوارکننده تر خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۴:۱۱ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (1)