لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

آشنایی با انواع روش های لاغری

در کل سه روش موثر برای لاغری وجود دارند که عبارتند از ورزش، رژیم لاغری و جراحی لاغری . برای افرادی کمی اضافه وزن دارند ورزش و رژیم لاغری کفایت می کند اما برای افرادی که دچار چاقی مفرط هستند یا BMI بالای 35 دارند ورزش و رژیم به تنهایی کافی نیست و باید از یک روش کمکی مانند جراحی لاغری نیز استفاده کرد. در ادامه با انواع روش های لاغری آشنا می شویم.

لاغری با رژیم غذایی

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی است. فرد برای شروع رژیم غذایی باید مناسب‌ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب نماید. برخی از رژیم‌ها بر کاهش اشتهای فرد تمرکز دارند، درحالی‌که برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. حقیقت این است که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست – و رژیم غذایی‌ای که بر روی یکی مؤثر است ممکن است بر روی شخص دیگری مؤثر نباشد.

رژیم پالئو، رژیم گیاه خواری ، رژیم کم کربوهیدارت، رژیم دوکان و رژیم کم چربی برخی از رژیم های لاغری موثر برای کاهش وزن محسوب می شوند.

لاغری با ورزش کردن

در طول روز باید زمانی به ورزش‌کردن اختصاص داده شود. ورزش‌ کردن می‌تواند حجم عضلات فرد را افزایش و باعث کاهش وزن در افراد شود. البته این افزایش حجم عضلات برای کاهش وزن در بلند مدت ضروری است. قبل از شروع ورزش بهتر است دور کمر و باسن فرد اندازه‌گیری شود.

لاغری با روش های جراحی

یکی دیگر از روش‌ های لاغری جراحی می‌باشد. با توجه‌ به عوارضی که این جراحی‌ها دارد معمولاً به‌ عنوان گزینه آخر در نظر گرفته می‌شوند. همچنین در جراحی های لاغری اگر همراه با ورزش و رژیم نباشد امکان برگشت وزن وجود دارد. در ادامه با انواع روش‌های جراحی لاغری آشنا می‌شوید:

1.     جراحی اسلیو معده

2.     جراحی بای پس معده

3.     گذاشتن حلقه معده قابل تنظیم

4.     جراحی پلیسه معده

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۵۰ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)