لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

مراحل عمل بای پس معده

هدف اصلی عمل بای پس معده کاهش میزان غذا و کالری دریافتی بدون وارد شدن لطمه به جذب مواد مغذی و مورد نیاز بدن است. به همین منظور معده به فاصله کمی از دریچه کاردیا (محل اتصال معده به مری) به دو بخش تقسیم می شود. روند انجام این عمل لاغری به شرح زیر می باشد:

ایجاد برش در معده و تقسیم آن به دو بخش

در فاصله مشخصی از زیر کاردیا، یک برش دور تا دور معده زده شده و معده به دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می شود. این کار با استاپلر یا منگنه های خاصی انجام می شود و عملکردشان طوری است که همزمان کار برش و بخیه بافت را انجام می دهند.

میانبر زدن معده

با برش ایجاد شده اکنون بیمار دو معده دارد. یک معده بسیار کوچک که شبیه به کیسه است و به مری متصل است و یک معده دیگر که بزرگ است و به دوازدهه وصل است. اولین نکته که بعد از تقسیم معده به دو بخش به چشم می آید این است که اکنون دیگر هیچ غذایی وارد معده بزرگ نمی شود زیرا به مری راه ندارد و غذا فقط وارد معده کوچک می شود. بنابراین ما بخش بزرگ معده را دور زده و یا به اصطلاح بای پس می کنیم.

وصل شدن روده به کیسه کوچک معده

در این مرحله، روده باریک به فاصله کمی بعد از دوازدهه (اثنی عشر) بریده شده و سر آزاد آن به انتهای معده کوچکی که به شکل کیسه در آورده شده متصل می شود تا غذا از آنجا به روده وارد شود.

اتصال دوازدهه به روده

درست است که جراح لاغری بخش بزرگی از معده را از مسیر گوارش دور زده است اما این به معنی خارج کردن کامل معده و دوازدهه از سیستم گوارشی نیست. در واقع ما برای هضم و جذب غذا به شیره معده و هورمون های آن نیاز داریم، در نتیجه برای این که این مواد ترشح شده و به هضم و جذب غذا کمک کنند، جراح سر آزاد دوزادهه را به پهلوی روده باریک متصل می کند.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۳:۱۶ توسط:نت ویر موضوع: جراحی زیبایی نظرات (0)