لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

یک نمونه رژیم لاغری سه روزه

در ادامه نمونه ای از یک رژیم غذایی سه روزه را شرح می دهیم:

روز اول رژیم سه روزه

صبحانه:

·        دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به همراه یک عدد نان تست

·        نصف یک عدد گریپ فروت

·        یک فنجان چای سبز یا قهوه

ناهار:

·        یک عدد نان تست

·        تن ماهی به اندازه یک نصف فنجان

شام:

·        یک فنجان لوبیا سبز به همراه 85 گرم گوشت

·        نصف یک موز

·        یک عدد سیب کوچک

·        یک فنجان بستنی وانیلی

روز دوم رژیم سه روزه

صبحانه:

·        یک تخم مرغ آبپز به همراه یک عدد نان تست

·        نصف یک موز

·        یک فنجان قهوه یا چای سبز

ناهار:

·        پنج عدد بیسکوییت ترد نمکی

·        یک فنجان پنیر خامه ای با یک عدد تخم مرغ

شام:

·        دو عدد هات داگ به همراه یک فنجان هویج و کلم بروکلی

·        نصف یک موز

·        نصف فنجان بستنی وانیلی

روز سوم رژیم سه روزه

صبحانه:

·        پنج عدد بیسکوییت ترد نمکی به همراه یک تکه پنیر چدار

·        یک سیب کوچک

·        یک فنجان قهوه یا چای سبز

ناهار:

·        یک تخم مرغ آب پز یا نیمرو به همراه یک عدد نان تست

شام:

·        یک فنجان تن ماهی

·        نصف موز

·        نصف فنجان بستنی وانیلی

در چهار روز بعدی هفته از مصرف غذاهای پرچرب و فست فودی بپرهیزید و میزان کالری دریافتی خود را روی 1500 تنظیم کنید. شما می توانید در این روزها دو میان وعده مختصر هم به برنامه غذایی خود اضافه کنید. برای رسیدن به وزن دلخواهتان می توانید این رژیم لاغری را بعد از یک هفته هم ادامه دهید اما توجه کنید که ادامه دادن آن به بیش از یک ماه برای سلامتی آسیب زاست. برای یک لاغری پایدار بهتر است از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید.

منبع: healthyrecipe.ir

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۷:۱۲ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)

رژیم های لاغری پر طرفدار

برای کاهش وزن، گرفتن یک رژیم غذایی متعادل و اجرای درست آن بسیار حائز اهمیت است. باید تلاش کرد که میزان کالری مصرفی خود را به حداقل رساند. انتخاب بهترین رژیم لاغری نیاز به دقت دارد، زیرا این انتخاب می‌ تواند بسیار چالش برانگیز باشد. رژیم‌ های لاغری بر اساس دو رویکرد اصلی و موثر عمل می‌ کنند. بعضی از آنها با تمرکز بر کاهش اشتها و بعضی دیگر با کاهش مصرف کالری، چربی یا کربوهیدرات، به کاهش وزن کمک می ‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از انواع رژیم لاغری که می تواند در کاهش وزن موثر باشد می پردازیم.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری است که با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی ‌ها عمل می‌ کند. این رژیم در اصل برای کنترل دیابت توصیه شده است و نتایج خوبی برای افرادی که سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا آلزایمر داشتند، به ارمغان آورده است.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا روزه‌ داری متناوب یک رویکرد متنوع دارد و برای افراد مختلف، روش ‌های متناسبی وجود دارد. یکی از این روش ‌ها، روش ۱۶:۸ است که به عنوان یکی از اصولی ‌ترین و محبوب ‌ترین روش ‌ها برای کاهش وزن شناخته می ‌شود. در این روش، مصرف غذا و نوشیدنی ‌های حاوی کالری را به مدت ۸ ساعت در روز محدود کرده و در باقی ۱۶ ساعت دیگر از روز هیچ ماده غذایی مصرف نمی‌ کنید.

رژیم غذایی مدیترانه ‌ای

رژیم مدیترانه ‌ای بر اساس تغذیه مردم مناطق ساحلی مدیترانه مانند یونان و ایتالیا تنظیم شده است و یک راه حساب شده به سمت سلامتی و کاهش خطر بیماری ‌های قلبی می ‌باشد.

رژیم لاغری پالئو

رژیم غذایی پالئو بر پایه تغذیه انسان‌ های قبل از عصر کشاورزی استوار است. این رژیم تاکید دارد که غذاهای فرآوری شده و مصرف لبنیات و غلات می‌ تواند عوارضی برای سلامتی ایجاد کند. این رژیم تمرکز خود را بر روی غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه، آجیل و دانه‌ ها قرار می ‌دهد. نکته مهم این است که شکر، لبنیات و غلات از رژیم حذف می ‌شوند.

رژیم لاغری وگان

در رژیم وگان، محصولات حیوانی به دلایل اخلاقی و محیط‌زیستی حذف می ‌شوند. این رژیم بیشترین پرهیزها را دارد، از جمله گوشت، لبنیات، تخم‌ مرغ، عسل، ژلاتین، آلبومین، آب‌پنیر، کازئین و برخی از انواع ویتامین D۳.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۱:۳۷ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)

رژیم کارمندی

یکی از چالش هایی که همواره پیش روی کارمندان قرار دارد، این است که پشت میز نشینی و عدم تحرک زندگی کارمندی آن ها را با افزایش وزن و چاقی مواجه کرده است. بنابراین داشتن یک رژیم لاغری سالم در محل کار می تواند کمک بزرگی به این افراد کند.

نکات مهم برای عملی کردن یک رژیم کارمندی اصولی
مهم ترین نکات در رابطه با داشتن زندگی سالم کارمندی به شرح زیر می باشد:

خودروی خود را دورتر از محل کار پارک کنید

ابتدایی ترین نکته برای عملی کردن رژیم کارمندی این است که هنگام رسیدن به محل کار اگر پارکینگ اختصاصی ندارید، خودروی خود را دورتر پارک کنید. از این طریق روزانه یک پیاده روی ده دقیقه ای داشته باشید. 

برای بالا یا پایین رفتن از پله استفاده کنید

مرحله دوم برای داشتن رژیم کارمندی سالم بالا و پایین رفتن از پله به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی است. با این کار سوخت و ساز بدنتان بالا رفته، شدت ضربان قلب افزایش پیدا کرده و چربی سوزی بیشتر می شود.

صبحانه کامل و کافی میل کنید

خوردن صبحانه کافی در رژیم کارمندی از اهمیت بالایی برخوردار است در رژیم لاغری اصولی توصیه می شود . اینکار به شما کمک می کند تا در طول روز تمرکز کافی بر روی فعالیت های خود داشته باشید و مانع از این می شود که به سراغ میان وعده های ناسالم و فوری بروید.

میان وعده های سالم همراه خود داشته باشید

سعی کنید میان وعده های سالم و مقوی در کشوی میزتان داشته باشید و موقعی که احساس گرسنگی کردید آن را میل کنید. با این کار دفعه بعد به جای خرید میان وعده های شیرین در محل کار از میوه های خشک و یا مغزهایی استفاده می کنید که در کشوی خود دارید. این عمل محدودیت های غذایی شما را برای کاهش وزن در رژیم کارمندی تحمل پذیرتر می کند.

چای سبز بنوشید

اگر قصد کاهش وزن را دارید در طول روز به جای نوشیدن چای سیاه و قهوه از چای سبز استفاده کنید. چای سبز جایگزین سالمی برای این نوشیدنی هاست و خاصیت چربی سوزی دارد. چای سبز علاوه بر دارا بودن کافئین، سرشار از آنتی اکسیدان است.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۳:۰۳ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)

رژیم لاغری سه روزه چگونه است؟

اگر قصد دارید به سرعت لاغر شوید و زمان زیادی برای کاهش وزن ندارید، اگر به یک مهمانی مهم دعوت شده اید و می خواهید که اضافه وزن خود را کاهش دهید رژیم لاغری سه روزه می تواند بهترین گزینه برای شما باشد! این رژیم لاغری مدعی است که در مدت یک هفته می تواند 5/4 کیلو از وزن شما را کاهش دهد. برای این که با روند کاهش وزن در این رژیم آشنا شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

رژیم لاغری سه روزه آمریکایی

رژیم سه روزه آمریکایی اولین بار در ارتش آمریکا و برای کاهش وزن سریع سربازان طراحی شد که به مرور زمان به عنوان یک روش لاغری سریع برای همه افراد شناخته شد. امروزه افراد بسیاری هستند که از این رژیم استفاده می کنند، رژیمی که در طول یک هفته حدود 4 الی 5 کیلو از وزن را کم کرده و به نام های رژیم غذایی نیروی دریایی و رژیم غذایی بستنی هم معروف است.

رژیم لاغری سه روزه آمریکایی باید سه روز از هفته انجام شده و چهار روز بعدی به عنوان زمان سوخت و ساز در نظر گرفته شود. افراد در طی سه روز اول باید وعده های اصلی را بر اساس برنامه غذایی مشخص که معمولاً بین 1100 الی 1400 کالری دارد مصرف کنند و در چهار روز بعدی به مصرف مواد مغذی که اصولاً 1500 کالری دارند بپردازند. البته برای کسانی که تحرکات بدنی بالایی دارند این مقدار به 2200 الی 2600 کالری افزایش پیدا می کند.

عوارض رژیم لاغری سه روزه آمریکایی

رژیم سه روزه آمریکایی همانند تمامی رژیم ها ممکن است عوارضی در پی داشته باشد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

عدم پایداری کاهش وزن

پیروی از عادات موجود در رژیم آمریکایی در طول یک هفته نمی تواند عادات غذایی و سبک زندگی شما را به طور اصولی تغییر دهد و بعد از پایان دوره رژیم و با پیش گرفتن عادات غذایی همیشگی وزن از دست رفته باز می گردد. بنابراین اگر در پی نتایج پایدار و ماندگار هستید می بایست از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید.

بروز مشکلات متابولیسمی

تنوع نداشتن مواد غذایی در این رژیم در طولانی مدت بدن را در معرض کمبود مواد مغذی قرار می دهد. علاوه بر این، این رژیم شامل برخی مواد غذایی فراوری شده مانند بیسکوئیت، بستی و هات داگ است که این غذاها سدیم و شکر بالایی دارند و در دراز مدت مشکلات جدی برای متابولیسم بدن ایجاد می کنند.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۶:۳۰ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)

بهترین رژیم لاغری سریع در دنیا کدام است؟

بهترین رژیم لاغری دنیا شاید برازنده ی رژیم مدیترانه ای باشد و آن را بهترین راه لاغری در بین بقیه رژیم های لاغری دانست. رژیم لاغری سریع مدیترانه ای شامل مصرف فراوان میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و روغن زیتون است. در این رژیم گوشت ماهی و مرغ بر گوشت قرمز ارجعیت دارد.

پایه و اساس رژیم لاغری مدیترانه ای چیست؟

  • خوردن میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، نان، گیاهان، ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون فوق بکر
  • میانه روی در خوردن مرغ، تخم مرغ، پنیر و لبنیات
  • مصرف حداقل گوشت قرمز
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های شیرین شده، شیرینی جات، گوشت های فرآوری شده، دانه ها و روغن های فرآوری شده و از این قبیل مواد غذایی

فواید رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای یا همان بهترین رژیم غذایی دنیا، نوع بخصوصی از رژیم کاهش وزن نیست اما حذف گوشت قرمز، چربی های حیوانی و غذاهای فرآوری شده خود به خود موجب کاهش وزن می شود. در مناطقی که این رژیم غذایی رعایت می شود، آمار مرگ و میر و بیماری های قلبی پایین تر می باشد. رژیم مدیترانه ای فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

سلامت قلب

محققان از دهه پنجاه میلادی پی به فواید رژیم مدیترانه ای بردند ولی این رژیم غذایی از سال ۱۹۹۰ در آمریکا شهرت فراوانی پیدا کرد. مطالعات نشان دادند که افراد فقیر جنوب ایتالیا در مقایسه با قشر ثروتمند نیویورک کمتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ قرار دارند و مسبب این تفاوت رژیم غذایی آنهاست.

محافظت در برابر بیماری ها

مطالعات اخیر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را بر اساس تغذیه افراد بررسی کرده اند. به این منظور افرادی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کردند، با افرادی که انواع رژیم لاغری آمریکا و شمال اروپا را داشتند، با هم مقایسه شدند.

نتایج نشان داد که عادات غذایی مدیترانه ای به خنثی کردن برخی جهش های ژنتیکی که خطر سکته مغزی را بالا می برند، کمک می کند. این خطر همچنین در افرادی که دو نسخه از این ژن را دارند، به مراتب بالا تر است.

طی مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ ثابت شد که روغن زیتون نوعی خواص آنتی اکسیدانی دارد که از بدن در برابر تصلب شرایین یا سخت شدن رگ های خونی محافظت می کند. البته تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

تحقیقی ایتالیایی توانست آنتی اکسیدان و فیبر موجود در رژیم مدیترانه ای را به سلامت فیزیکی و روانی انسان مرتبط سازد.

دیابت

رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به جلوگیری از دیابت نوع دو کمک کند و کنترل گلیسمی بدن را بهبود بخشد. رژیم غذایی مقرر برای بیماران دیابتی که توسط سازمان دیابت آمریکا تعیین شده است، بسیار شبیه به رژیم مدیترانه ای می باشد.

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۱:۱۲ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)

چرا تاثیر کرونا بر افراد چاق بیشتر است؟

مطابق تحقیقات انجام شده، تا کنون مشخص شده که بیماری کووید-۱۹ در افرادی که بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت یا بیماری مزمن ریه دارند کشنده تر است.

و همچنین می دانیم که افراد با شاخص توده بدنی یا BMI  بالای 40 دست کم یکی از این مشکلات ذکر شده را دارند. بنابراین به راحتی می توان دریافت که کرونا و چاقی با هم می توانند دست در دست هم نرخ مرگ و میر در افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی دارند را بیشتر کنند.

سیستم ایمنی افراد چاق می تواند در برابر کووید-۱۹ آسیب پذیر تر باشد

سیتوکین های التهابی یا (Inflammatory cytokine‎) به گروهی از مولکول‌های علامت‌دهنده (موسوم به سیتوکین) گفته می‌شود که توسط لنفوسیت تی کمک ‌کننده و ماکروفاژها و برخی دیگر از سلول‌های تشدیدکنندهٔ التهاب ترشح می‌شود و واکنش‌های التهابی را افزایش می‌دهند.

این سیتوکین ها شامل TNF-α ، IL-1 و IL-6 می شوند و مشهور به سیتوکین های پیش التهابی هستند. مشخص شده که این موارد می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی و آسیب پذیری افراد چاق هنگام مبارزه با بیماری های عفونی شود.

به طور حتم، افراد با چاقی مرضی باید در برابر ویروس COVID-19 که در درجه اول ریه ها را هدف قرار می دهد بسیار احتیاط کنند. و اقدام به کاهش وزن کنند. هرچقدر وزن بیشتری از دست بدهند خود را در برابر کرونا مصون تر خواهند کرد.

کاهش وزن چگونه به مصونیت افراد چاق در برابر کرونا کمک می کند؟

به سادگی با کاهش وزن احتمال آسیب زایی کرونا در افراد چاق کمتر می شود. افرادی که وزن کم می کنند به افزایش ظرفیت ریه های خود کمک می کنند. با کاهش وزن از طریق رژیم لاغری و ورزش یا عمل جراحی لاغری نه تنها ظرفیت ریه افزایش میابد که علائم آسم به صورت ملموس بهبود خواهد یافت. همچنین فشار خون بالا و دیابت کاهش خواهند یافت یا دست کم تحت کنترل خواهند بود.

با وجود بهبود نسبی و یا حتی درمان ۱۰۰ درصدی برخی بیماری های مرتبط با چاقی چشم انداز سلامتی افرادی که تا پیش از این چاق بوده اند امیدوارکننده تر خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۴:۱۱ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (1)

5 علت اصلی چاقی در افراد چیست؟

علل بسیار زیادی می توانند باعث شوند شاخص توده بدنی (BMI) یک فرد بالای ۳۰ باشد. و شاید از خودتان بپرسید که چرا باید علت چاقی را بدانیم و دانستن این علل چه کمکی به ما می کند.

در پاسخ باید گفت که پیدا کردن علت اصلی چاقی بزرگترین و کلیدی ترین عامل موفقیت در درمان یا پیشگیری از آن است.

به عنوان مثال اگر بدانیم که عادات و سبک زندگی یک شخص، باعث چاق شدنش شده، می توانیم با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی و با استفاده از روش های لاغری به درمان اضافه وزن و چاقی آن فرد کمک کنیم.

1. مصرف بیش از حد کالری

چاقی یک شبه رخ نمی دهد و به مرور زمان شکل می گیرد. از علت اصلی چاقی که می تواند موجب اضافه وزن و چاقی مفرط شود دریافت بیش از حد کالری است.

مردان به طور متوسط باید روزانه حدود ۲۵۰۰۰ کالری دریافت کنند تا بتوانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و زنان نیز به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارند.

2. عوامل ژنتیکی

اگر شخصی دارای مادر یا پدری با اضافه وزن شدید است، بیشترین شانس را برای ابتلا به اضافه وزن مفرط دارد. پس چاقی به طور قطع می تواند منشا ژنتیکی نیز داشته باشد. ژن‌های شما ممکن است بر میزان ذخیره چربی در بدن و جایی که آن چربی توزیع می شود تاثیر بگذارند.

3. سبک زندگی

عدم تحرک و نداشتن فعالیت های منظم مانند ورزش، عامل مهم دیگری است که باعث چاقی می‌شوند. اگر شما خیلی فعال نباشید و بیش از اندازه کالری دریافت کنید، قطعا چاق خواهید شد.

4. عوامل روان‌ شناختی

عوامل روان‌شناختی موجب چاقی در برخی افراد می شود. برای مثال، افراد معمولا در طی یا بعد از شرایط استرس زایی مانند مرگ یک دوست، یک بیماری شدید، یا حتی افسردگی روانی مقدار زیادی وزن به دست می‌آورند.

یعنی در چنین افرادی نیز به نظر می‌رسد که پرخوری عصبی می‌تواند وسیله‌ای برای تسکین استرس باشد. در نتیجه میتوان نتیجه گرفت مسائل روانشناختی نیز در چاق شدن افزاد دخالت دارند.

5. چاقی در کودکی

نرخ تشکیل سلول‌های چربی جدید به ویژه در چند سال اول زندگی سریع تر بوده و درنتیجه میزان ذخیره چربی و تعداد سلول‌های چربی بیشتر است. از همین رو تعداد سلول‌های چربی در کودکان چاق اغلب سه برابر بیشتر از کودکان عادی است.  اگر شخصی در دوران کودکی در وعده های غذایی متعدد زیاد غذا بخورد و به این روند عادت کند میتواند در آینده به چاقی مبتلا شود.

اطلاعات بیشتر در www.bimarestaan.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۳۷ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)

چند نکته برای کاهش چربی شکم و پهلو

چاقی یک عارضه بسیار مضر برای بدن است و هر کسی که حتی ۱ کیلو گرم اضافه وزن دارد بهتر است که برای کم کردن آن اقدام فوری انجام دهد. کسانی که چاقی مفرط دارند و به صورت یکدست با انباشت چربی در تمام بخش های بدن مواجهند معمولا باید عمل جراحی لاغری انجام دهند و کسانی که چاقی موضعی مانند چاقی شکم یا چاقی پهلو دارند با روش های دیگری مانند ورزش، رژیم غذایی یا عمل هایی مانند لیپوساکشن و …. میتوانند از شر این چربی ها خلاص شوند. شما در این مقاله با چند روش کاهش چربی شکم و چربی پهلو آشنا خواهید شد.

چاقی مفرط نه تنها ظاهر و زیبایی افراد را به خطر می اندازد بلکه با بیماری های زیادی از جمله دیابت نوع ۲، نازایی، آپنه خواب، مشکلات فلبی، کبد چرب و … مواجهند. اگر با ورزش و تغییرات سبک زندگی شامل تغییر رژیم لاغری نتوانید لاغر شوید بهتر است با کمک یک جراح لاغری و با روش های جراحی اقدام به لاغری کنید. مهمترین عمل هایی که باعث لاغر شدن شما به روش جراحی میشوند عبارتند از:

·        عمل جراحی اسلیو معده

·        عمل بای پس معده

·        بای پس روده

·        پلیسه معده

·        باندینگ معده

·        بالون معده

·        ساسی بای پس

برای کاهش چربی شکم و پهلو...

مواردی که می توانند در کاهش چربی شکم و پهلو موثر باشند عبارتند از:

1.     مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

2.     از مصرف غذاهایی که حاوی چربیهای ترانس هستند خودداری کنید

3.     مصرف الکل را به شدت کاهش دهید

4.     یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید

5.     سطح استرس خود را کاهش دهید

6.     غذاهای شیرین نخورید

7.     ورزش هوازی انجام دهید (کاردیو)

8.     مصرف کربوهیدراتها (به خصوص کربوهیدراتهای تصفیه شده) را کاهش دهید

9.     مقداری از روغن پخت و پز خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید

10.  تمرینات استقامتی مانند وزنه برداری انجام دهید

11.  از نوشیدنی های شیرین و سرشار از قند اجتناب کنید

12.  کیفیت خواب خودتان را افزایش دهید

13.  هر هفته ماهی های چرب بخورید

14.  سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

15.  غذاها و مکمل های پروبیوتیک بخورید

16.  چای سبز بنوشید

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۵:۲۴ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)

آشنایی با انواع روش های لاغری

در کل سه روش موثر برای لاغری وجود دارند که عبارتند از ورزش، رژیم لاغری و جراحی لاغری . برای افرادی کمی اضافه وزن دارند ورزش و رژیم لاغری کفایت می کند اما برای افرادی که دچار چاقی مفرط هستند یا BMI بالای 35 دارند ورزش و رژیم به تنهایی کافی نیست و باید از یک روش کمکی مانند جراحی لاغری نیز استفاده کرد. در ادامه با انواع روش های لاغری آشنا می شویم.

لاغری با رژیم غذایی

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی است. فرد برای شروع رژیم غذایی باید مناسب‌ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب نماید. برخی از رژیم‌ها بر کاهش اشتهای فرد تمرکز دارند، درحالی‌که برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. حقیقت این است که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست – و رژیم غذایی‌ای که بر روی یکی مؤثر است ممکن است بر روی شخص دیگری مؤثر نباشد.

رژیم پالئو، رژیم گیاه خواری ، رژیم کم کربوهیدارت، رژیم دوکان و رژیم کم چربی برخی از رژیم های لاغری موثر برای کاهش وزن محسوب می شوند.

لاغری با ورزش کردن

در طول روز باید زمانی به ورزش‌کردن اختصاص داده شود. ورزش‌ کردن می‌تواند حجم عضلات فرد را افزایش و باعث کاهش وزن در افراد شود. البته این افزایش حجم عضلات برای کاهش وزن در بلند مدت ضروری است. قبل از شروع ورزش بهتر است دور کمر و باسن فرد اندازه‌گیری شود.

لاغری با روش های جراحی

یکی دیگر از روش‌ های لاغری جراحی می‌باشد. با توجه‌ به عوارضی که این جراحی‌ها دارد معمولاً به‌ عنوان گزینه آخر در نظر گرفته می‌شوند. همچنین در جراحی های لاغری اگر همراه با ورزش و رژیم نباشد امکان برگشت وزن وجود دارد. در ادامه با انواع روش‌های جراحی لاغری آشنا می‌شوید:

1.     جراحی اسلیو معده

2.     جراحی بای پس معده

3.     گذاشتن حلقه معده قابل تنظیم

4.     جراحی پلیسه معده

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۵۰ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)