لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

چه کسانی نیاز به عمل اسلیو معده دارند؟

جراحی اسلیو معده به یک روش درمانی محبوب در میان بیماران مبتلا به چاقی که به دنبال کاهش وزن هستند، تبدیل شده است. در این روش جراحی فرد شرایط ایده‌آلی برای کاهش وزن به دست خواهد آورد. باید در نظر داشت که روش های دیگری نیز برای لاغری مانند رژیم لاغری، *** های لاغری، پیکرتراشی و ... نیز وجود دارند که هر کدام برای یک هدف خاص انجام می شود به طور مثال کسانی که چاق نیستند و فقط نیاز به لاغری شکم و پهلو دارند می تواند از روش های پیکرتراشی استفاده کنند اما کسانی دچار چاقی مفرط هستند نیاز به عمل لاغری دارند.  اگر هنوز با این عمل آشنا نیستید پیشنهاد می شود که این مقاله را بخوانید زیرا مراحل اسلیو معده را به زبان ساده در این صفحه توضیح داده ایم.

چه افرادی نیاز به انجام عمل اسلیو معده دارند؟

  • افرادی که بین 18 تا 50 سال هستند. چون این محدوده بهترین سن برای عمل اسلیو است.
  • کسانی که با دیگر روش های لاغری موفق به کاهش وزن نشده اند. هر فرد چاقی لزوماً نیاز به جراحی ندارد. اول باید روش‌هایی مثل ورزش و تغییر عادات غذایی مانند کاهش مصرف غذا‌های ناسالم را امتحان کند و در صورت موفق نشدن به عمل جراحی روی بیاورد.
  • معمولاً افرادی که BMI  آن‌ها بالای ۴۰ است یعنی دچار چاقی مفرط هستند در اولویت قرار می‌گیرند.
  • هم چنین کسانی که دچار بیماری‌های مختلفی مثل دیابت، کبد چرب، کلسترول بالا، آپنه خواب و تمام بیماری‌های ناشی از چاقی هستند و نمی‌توانند فعالیت‌های ورزشی انجام دهند و حتی در فعالیت روزانه خود نیز دچار مشکل‌اند نیز کاندیدای مناسب برای انجام هستند، زیرا این عمل به کاهش وزن سریع آن‌ها کمک بسزایی می‌کند.

رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده

رعایت برنامه غذایی بعد از عمل بسیار در روند بهبود و نتیجه گرفتن تاثیر دارد. به صورت خلاصه میبایست پس از انجام این عمل نکات زیر در خصوص رژیم غذایی را رعایت کنید:

  • روز 1: رژیم مایعات پاک. برخی از جراحان به بیماران اجازه می‌دهند چند ساعت پس از جراحی آب بنوشند
  • روز 2-14: رژیم غذایی کامل مایع شامل شیک‌های پروتئینی، ماست، آبگوشت، شیر و آبمیوه
  • هفته 3-5: رژیم غذایی نرم
  • بعد از گذشت 5 هفته از انجام عمل می‌توانید شروع به خوردن غدا‌های معمولی کنید.

رعایت کردن مراحل بالا هر کدام به نوبه خود در انجام اصولی این عمل و گرفتن نتیجه مناسب تاثیر بسزایی دارند پس سعی کنید قبل از هرچیزی با کسب اطلاعات لازم درباره این روش درمانی و سایر نکاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم درست ترین انتخاب را داشته باشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۸:۵۱ توسط:نت ویر موضوع: جراحی زیبایی نظرات (0)