لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

ریزه خواری بعد از عمل لاغری

عمل های لاغری نوعی از موثرترین روش های کاهش وزن هستند که برای درمان چاقی مفرط در افراد دارای اضافه وزن مورد استفاده قرار می گیرند. برخی افراد بعد از این عمل ها ممکن است به ریزه خواری روی بیاورند و روند کاهش وزنشان مختل شود، اما علت آن چیست؟! تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا صفر تا صد ریزه خواری بعد از عمل لاغری را مورد بررسی قرار دهیم.

عمل لاغری چگونه موجب کاهش وزن می شود؟

ابتدا بیایید روند لاغری با عمل جراحی را بدانیم. عمل های لاغری با تغییراتی که در سیستم گوارشی و حجم معده ایجاد می کنند موجب کاهش اشتهای فرد و غذای مصرفی وی می شوند، در نتیجه با خود کاهش وزن را به همراه دارند. انواع رایج عمل های لاغری عبارتند از: عمل اسلیو معده، عمل بای پس معده، عمل باندینگ شکمی و عمل پلیسه معده.

دلایل ریزه خواری بعد از عمل لاغری

دلایلی که موجب ریزه خواری در افراد می شوند به شرح زیر می باشند:

کمبود مواد معدنی در بدن

از آن جایی که در طی عمل های لاغری، سیستم گوارشی را دستکاری می کنند غذای مصرفی کاهش پیدا کرده و مصرف برخی مواد محدود می شوند در نتیجه ممکن است کمبود مواد معدنی در بدن اتفاق بیفتد.

در هر صورت کمبود مواد معدنی در بدن، باعث می شود که فرد احساس ضعف و گرسنگی کند و دائماً هوس خوردن شیرینی و تنقلات را داشته باشد، در چنین شرایطی ناخودآگاه به سمت ریزه خواری می رود.

کاهش پروتئین دریافتی بدن

بعد از عمل لاغری احتمال کمبود مواد مغذی مانند پروتئین، انواع ویتامین و مواد مغذی در بدن وجود دارد. در این بین کمبود پروتئین بسیار قابل توجه است چرا که موجب افزایش اشتها و هوس نسبت به غذاهای شیرین و خوش طعم می شود.

استرس

یکی از رایج ترین علل ریزه خواری بعد از عمل لاغری داشتن احساس استرس و اضطراب است. عدم کنترل استرس موجب افزایش اشتها و تمایل به مصرف انواع خوراکی های پرکالری می شود.

نداشتن خواب کافی

خواب کافی و با کیفیت در ترشح هورمون اشتها تاثیر بسیاری دارد. از آن جایی که فرد بعد از عمل لاغری نمی تواند برخی از غذاها را در وعده اصلی بخورد، تغییر ساعت خواب و کم خوابی در طول شب، موجب می شود، تمایل او به خوردن شیرینی ها و مواد غذایی که در وعده اصلی ممنوع هستند، بیشتر شود.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۷:۵۸ توسط:نت ویر موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)