لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

بهترین عمل های لاغری کدامند؟

عمل لاغری شامل فرایندی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و با دستکاری در حجم معده و سیستم گوارشی موجب کم شدن اشتهای فرد و کاهش کالری دریافتی بدن می شود در نتیجه بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

محبوب ترین عمل های لاغری

عمل های لاغری با توجه به این که در طی انجام آن ها چه فرایندی صورت می گیرد انواع مختلفی دارند که همین موضوع باعث تفاوت در هزینه عمل لاغری هم می شود. رایج ترین عمل های لاغری به شرح زیر می باشند:

عمل لاغری اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از مدرن ترین روش های کاهش وزن است که طی آن بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) از بدن خارج شده و تنها بخش کوچکی از آن باقی می ماند. کاهش حجم معده باعث می شود اشتهای فرد کم شده و میل کمتری به غذا خوردن و دریافت کالری داشته باشد. این عمل موجب می شود فرد در طی یک سال حدود 70 درصد از وزن اضافی خود را از دست بدهد.

عمل لاغری بای پس

یکی از سنتی ترین عمل های لاغری بای پس نام دارد که از حدود 20 سال پیش برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گرفت. در طی انجام این عمل پزشک قسمت بالایی معده را برش داده و کیسه ای کوچک ایجاد می کند، سپس این کیسه را به روده کوچک متصل می کند. این کار باعث می شود غذا مستقیماً از معده وارد روده شود و مقدار جذب غذا شدیداً کاهش پیدا کند و بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق بیفتد.

عمل بای پس ممکن است در طولانی مدت موجب بروز سوء تغذیه در فرد و کمبود مواد مورد نیاز بدن شود

عمل لاغری پلیکاسیون معده

در طی عمل لاغری پلیکاسیون جراح حدود 70 درصد از حجم معده را به شکل پلیسه روی هم قرار داده و می دوزد. با این کار همانند عمل اسلیو، حجم معده کم شده و به دلیل کاهش کالری دریافتی، بعد از مدتی کاهش وزن حاصل می شود. تفاوت این عمل با عمل اسلیو در این است که عمل پلیکاسیون معده قابل برگشت است در حالی که اسلیو این طور نیست.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۳:۵۳ توسط:نت ویر موضوع: جراحی زیبایی نظرات (0)