لایف استایل لایف استایل .

لایف استایل

چه موادی برای پر کردن دندان بهتر است؟

پر کردن دندان یکی از درمان‌های دندانپزشکی ترمیمی است که برای ترمیم شکستگی‌های دندان، پوسیدگی دندان یا آسیب به سطوح مختلف دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و درمانی است که قرن‌هاست به منظور جلوگیری از کشیدن دندان و برای حفظ ساختار دندان پوسیده انجام می‌شود.

انواع مواد برای پر‌کردن دندان

برای ترمیم دندان از مواد مختلفی استفاده می‌شود و انتخاب این مواد بستگی به نوع آسیب دندان و محل آن، میزان پوسیدگی، اینکه به چه ماده‌ای حساسیت دارید و همچنین هزینه مورد نظرتان دارد. انواع مواد پر کننده دندان عبارتند از:

کامپوزیت

کامپوزیت دندانی یک ماده خمیری از مخلوط سرامیک و پلاستیک است که برای پر کردن دندان و حفره‌های آن به کار می‌رود و معمولا به رنگ دندان‌های فرد می‌باشد این مواد به حد مناسبی در دندان قرار می‌گیرد و با نور آبی رنگی سفت می‌شود.

معمولا کامپوزیت راحت تر به دندان می‌چسبد و احتیاج به تراشیدن عمقی دندان نمی‌باشد و فقط قسمت‌های آسیب دیده دندان خارج و دندان پر می‌گردد. از این ماده برای پر کردن حفره‌های بزرگ استفاده نمی‌شود و بیشتر برای دندان‌های جلو که قابل مشاهده هستند کابرد دارد.

سرامیک

مواد سرامیکی نیز مانند کامپوزیت، همرنگ دندان است و برای ترمیم دندان‌های جلو به کار می‌رود. همچنین مقاومت بیشتری در برابر شکستن و تغییر رنگ دارد.

سرامیک قیمت بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد. این ماده در لابراتوار دندانپزشکی به گونه‌ای تهیه می‌شود که به خوبی پوسیدگی را پوشش دهد. از آنجایی که این ماده ظاهری شبیه به دندان طبیعی را ایجاد می‌کند، پرکردگی قابل تشخیص نخواهد بود.

از معایب اصلی سرامیک این است که پر کردن با آن گران تر از پر کردن دندان با آمالگام یا کامپوزیت است و به دلیل ماهیت حجیم آن بخش بیشتری از دندان باید تراشیده شود.

آمالگام

آمالگام مخلوطی از چند فلز است. معمولا پنجاه درصد از وزن آمالگام دندانی را عنصر جیوه و باقی آن را ترکیبی از فلزات نقره، مس و قلع تشکیل می‌دهد. این فلزات با هم مخلوط شده و ترکیب پایداری را تشکیل می‌دهند که دارای استحکام مناسبی جهت پر کردن حفرات دندانی خواهد بود.

طلا

پرکردن با طلا محکم و مقاوم‌ است و می‌تواند تا ۱۵ سال دوام داشته باشد.بسیاری از مردم پر کردن با طلا را زیبا و و دل انگیز تراز پرکردن با نقره می‌دانند.

گلاس اینومرها

این روش پرکردن با شیشه و اکریلیک معمولا کمتر از ۵ سال دوام می‌آورد اما یک انتخاب مناسب هستند برای کودکانی که هنوز دندان‌هایشان درحال تغییر است 

منبع: www.zhaleimplant.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۰:۱۱ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (1)

تفاوت کلینیک دندانپزشکی با مطب دندانپزشکی چیست؟

پیش از آنکه درباره تفاوت های این دو مکان توضیحاتی ارائه دهیم ابتدا اجازه دهید تا به صورت خلاصه هر دو را توضیح دهیم

مطب دندانپزشکی چیست؟

مطب دندانپزشکی یک مکان با مقاصد درمانی و تجاری است که توسط یک دندانپزشک حرفه ای راه اندازی و اداره می شود. مطب تنها یک یونیت فعال دارد و فضایی نسبتا بسیار کوچک و بسته است.

کلینیک دندانپزشکی چیست؟

کلینیک دندانپزشکی فضایی بسیار بزرگ است که در آن تعداد زیادی یونیت دندانپزشکی فعال وجود دارد. در واقع کلینیک ها متشکل از چند مطب در زیر یک سقف هستند و تمام خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهند.

تفاوت مطب و کلینیک چیست؟

با خواندن این بخش به راحتی تفاوت ها و شباهت های این امکان درمانی را بیشتر درک خواهید کرد.

کلینیک ها سالن انتظار بزرگ و اختصاصی دارند

اولین قسمت مطب دندانپزشکی که همه بیماران با آن آشنا می شوند، قسمت پذیرش آن است. بخش پذیرش فضایی است که در آن از بیماران در مطب دندانپزشکی استقبال شده و اطلاعات اولیه جهت ویزیت را دریافت می کنند.

تعداد زیادی یونیت و اتاق درمان

در هر مطب دندانپزشکی ما تنها یک یونیت یا صندلی داریم. در آن واحد تنها یک بیمار تحت ویزیت و درمان قرار میگیرد. اما در یک کلینیک دندانپزشکی در آن واحد ممکن است بیش از 2 یونیت در کنار هم به صورت فعال خدمات ارائه دهند.

مطب ها اغلب تجهیزات رادیوگرافی دندانپزشکی ندارند

اگر تاکنون به یک مطب دندانپزشکی مراجعه کرده باشید حتما برای گرفتن عکس دندان یا رادیوگرافی دندان شما را به یک مرکز رادیولوژی ارجاع داده اند. زیرا اولا مطب ها فضا کافی برای جای دهی تجهیزات رادیولوژی  ندارند و دوماً تا زمانی که مراکز تخصصی باشند لزومی به داشتن تجهیزات احساس نمی کنند.

بیشتر کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی هستند!

به دلیل اینکه تعداد زیادی دندانپزشک در کلینیک ها وجود دارد، مدیریت می تواند حضور دندانپزشکان را به صورت شیفتی دربیاورد. با اینکار در طول شبانه روز، کلینیک و مراجعان هر دو از حضور دندانپزشکان بهره مند می شوند.

در مطب فقط یک دندانپزشک هست اما در کلینیک چندین دندانپزشک

دندانپزشکانی که در یک کلینیک فعالیت می کنند این ها هستند:

  • متخصص ارتودنسی (انجام ارتودنسی دندان )
  • متخصص ترمیمی و زیبایی دندان (دندانپزشکی ترمیمی و اصلاح طرح لبخند)
  • متخصص لثه (انجام درمان های مرتبط با لثه و بافت نرم دهان)
  • متخصص درمان ریشه (انجام درمان های مرتبط با پالپ و ریشه که با نام عصب کشی نیز شناخته می شوند)
  • متخصص دندانپزشکی کودکان 
  • متخصص پروتزهای دندانی(کاشت ایمپلنت دندان، جایگزینی دندان با پروتز مصنوعی، روکش )

منبع: www.zhaleimplant.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۶:۲۶ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

اغلب افراد تنها زمانی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند که دندان درد داشته باشند و یا اینکه درد خاصی در بخشی از دهان تجربه می کنند که از عهده التیام آن برنمی آیند. اما آیا واقعا این تنها زمانی است که ما باید به یک دندانپزشک مراجعه کنیم؟ آیا به جز درد دندان، موقعیت های دیگری وجود دارند که به خاطر آن ها به یک کلینیک دندانپزشکی خوب برویم؟

قبل، حین و بعد از بارداری

به دلیل حساسیت بالای دوران حاملگی و تغییرات هورمونی گسترده، نیاز است علاوه بر مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان، مادران باردار حتما به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند. زیرا تغییرات ایجاد شده در بدن مادر باردار می تواند شامل دهان و دندان نیز شود.

خانم هایی که قصد بارداری دارند باید پیش از اقدام به حاملگی حتما به یک کلینیک که خدمات دندانپزشکی بارداری ارائه می دهد مراجعه کنند تا تحت معاینه قرار بگیرند. همچنین در طول بارداری و بعد از آن نیز بهتر است چنین مراجعاتی در نظر گرفته شود

دندان درد مزمن

اولین علامت اینکه نشان می دهد دندان شما نیازمند مداخله فوری دندانپزشکی است درد دندان است. دندان دردی که به این راحتی ها  از بین نمی رود نشانه این است که قطعاً اتفاق بدی در دهان و دندان شما رخ داده است. از آنجا که علل احتمالی زیادی برای توجیه درد دندان وجود دارد، مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی در اسرع وقت بسیار مهم است.

خونریزی مداوم از لثه 

اگر لثه ها هر بار که فرد دندان های خود را مسواک می زند یا نخ دندان می کشد، خونریزی کند، نشانه بیماری لثه یا بیماری پریودنتال است. 

لق شدن دندان یا احتمال افتادن آن

اگر یکی از دندان های دائمی شما بسیار شل است یا کسی به طور تصادفی در طی یک فعالیت، باعث شده دندان شما شل شده و بی افتد، حتما باید همان لحظه به متخصص مراجعه کنید. عدم مراجعه به دندانپزشک ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. زیرا برای پر کردن جای خالی آن به روش های جایگزینی مانند ایمپلنت دندان، بریج و پروتز دندان نیاز پیدا خواهید کرد. قیمت این روش ها و مخصوصا قیمت ایمپلنت دندان نسبتا زیاد است.

شل شدن یا افتادن پرکردگی یا روکش دندان

پر کردگی دندان و روکش دندان، بافت دندان ها را از عفونت و سایر موارد دیگر محافظت می کند. در صورت شل یا افتادن این موارد، برای ترمیم و تعمیر مجدد حتما باید به متخصص یا دندانپزشک مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر در مجله آنلاین ژاله ایمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۸:۵۸ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

هزینه جرمگیری دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

وقتی پلاک برای مدت طولانی روی دندان‌ها قرار داشته باشد، جرم دندان تولید می‌شود. در واقع جرم دندان از باکتری موجود در درون پلاک به وجود می‌آید.

علت ایجاد جرم دندان

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: مسواک نزدن به موقع و یا تنها یک بار در روز و ماندن باقی مانده های مواد غذایی بر روی دندان ها به مدت طولانی به طوری که دیگر با مسواک قابل تمیز شدن نباشند .
  • کشیدن سیگار: سیگار یکی از عواملی است که باعث جرم دندان می شود و در طی استعمال دخانیات به مدت طولانی دندان ها ظاهر ناخوشایندی به خود خواهند گرفت .
  • تغذیه ی نامناسب: مصرف بیش از حد مواد چسبناک و شیرینی جات و همچنین افرادی‌که بیش از حد نوشیدنی های رنگی استفاده می کنند مانند چایی .
  • استفاده نکردن از نخ دندان: مواد خوراکی که به دندان می‌چسبند با مسواک زدن صحیح از بین می‌روند اما موادی که در لا به لای دندان ها می‌مانند به وسیله ی مسواک از بین نمی‌روند و برای تمیز کردن آن ها باید از نخ دندان استفاده شود و در صورت عدم استفاده ، این موضوع علتی می‌شود برای به وجود آمدن جرم و نیاز به جرم‌ گیری دندان .
  • عدم استفاده مرتب از مسواک: رعایت نکردن بهداشت و مسواک نزدن در ایجاد جرم تاثیر بالایی دارد.
  • عدم انجام معاینات به موقع: عدم مراجعه‌ی به موقع به دندانپزشک و معاینه‌های دندانی .
  • درمان نکردن دندان های نامرتب: در شرایطی که دندان دچار بهم ریختگی بوده و در ردیف مرتبی نباشند مسواک زدن به طور صحیح انجام نمی‌پذیرد و به علت عقب و جلو بودن دندان‌ها جرم در میان‌ آنها باقی می‌ماند. توصیه می‌شود کسانیکه دندان‌های نامرتب دارند به موقع نسبت به درمان ارتودنسی اقدام نمایند.

فاکتور های موثر در هزینه جرمگیری دندان

عوامل موثر در هزینه جرمگیری دندان عبارتند از:

  • هزینه های تصویربرداری
  • میزان جرم روی دندان ها و روش درمان
  • تعداد جلسات درمان
  • بیمه درمانی
  • بیماری های جانبی دهان و دندان
  • میزان مهارت و تخصص دندانپزشک
  • محل و موقعیت قرار گیری مطب

منبع: www.zhaleimplant.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۰۶ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

آیا ارتودنسی در حین بارداری امکان پذیر است؟

در حال حاضر استفاده از درمان ارتودنسی در طول دوره بارداری خطرناک نیست. ولی لازم است در هنگام استفاده از این بریس‌ها موارد بهداشتی رعایت شود و درباره نحوه مراقبت از دندان ها با پزشک متخصص ارتودنسی صحبت کنید. استفاده از بریس‌های ارتودنسی در تمام طول مدت بارداری خانم ها یک درمان بی خطر و ایمن است.

در صورتی که خانم‌های باردار قبل از شروع دوره بارداری عکس‌های رادیولوژی خود را تهیه کرده باشند و با پزشک متخصص خود نیز مشورت کرده باشند هیچ خطری آن ها را تهدید نمی کند. ولی اگر خانم های باردار قبل از شروع بارداری عکس‌های رادیولوژی لازم را از دهان و دندان‌های خود تهیه نکرده باشد، احتمالا باید استفاده از روش‌های درمان ارتودنسی به آینده یعنی پس از به دنیا آمدن نوزاد موکول شود. در حقیقت برای این درمان لازم است از وضعیت دهان و دندان‌های بیمار عکس رادیولوژی گرفته شود تا به این ترتیب بتوان وضعیت قرارگیری دندان های بیمار بر روی یکدیگر و سایر مشکلات موجود در این رابطه را به طور دقیق تشخیص داد.

رژیم غذایی ارتودنسی در بارداری

نشان داده شده است که یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا تولید شیر مادر را افزایش می دهد و حتی این رژیم برای مادران باردار توصیه شده است. از منابع بسیار مهم جذب پروتئین میتوان به انواع گوشت ها اشاره کرد؛ اما جویدن برخی از گوشت ها دشوار است و در طول درمان ارتودنسی در دوران بارداری توصیه نمی شود. مخصوصا استفاده از گوشت گاو یا استیک نپخته میتواند برای شما خطرناک است.

در عوض راه های عالی دیگری برای تامین پروتئین مورد نیاز خود مثل تخم مرغ، سینه پخته شده مرغ، پنیر، ماست و لبنیات که با درمان ارتودنسی تداخلی ندارند استفاده کنید. ماهی همچنین می تواند یک منبع پروتئینی عالی است، اما در حالی که باردار هستید باید از مصرف هرگونه جیوه ای در ماهی هایی مثل ماهی مرکب و ماهی خال مخالی جلوگیری کنید.

اطلاعات بیشتر در مجله دندانپزشکی ایمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۱:۲۳ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسی ژله ای چیست؟

ارتودنسی ژله ای به نام های زیادی در بین مردم شایع است. نام هایی همچون ارتودنسی شفاف، نامرئی، شیشه ای، بدون سیم و... . با پیشرفت تکنولوژی در حوزه علم پزشکی و دندانپزشکی روش های نوبنی به وجود آمده است. با کمک این روش ها می توان مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان را راحت تر و سریع تر درمان کرد.

این ارتودنسی روش نوینی است که در حوزه ارتودنسی پا به عرصه گذاشته است و بیشتر مناسب افراد بزرگسال است. ارتودنسی نامرئی در سال های اخیر توانسته است جایگاه محبوبی در بین افراد پیدا کند. با استفاده از این ارتودنسی می توان در سنین بالا به راحتی و بدون نگرانی از وجود دستگاه ارتودنسی روی دندان، اقدام به درمان کرد.

مزایای ارتودنسی ژله ای

  • همواره سعی بر این است که درمان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و در جلسات ویزیت، آموزش و اطلاعات کافی به بیمار داده شود.
  • این پلاک ها متحرک هستند و در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و کشیدن نخ دندان قابل جابه جایی است؛ از این رو بهداشت دهان و دندان در طی این مدت می تواند به خوبی رعایت شود.
  • با توجه به اینکه این پلاک ها متحرک هستند، رژیم غذایی همانند قبل از دوره درمان است و به راحتی می توان غذای دلخواه را میل کرد.
  • این پلاک ها نامرئی هستند و به دلیل غیرقابل مشاهده بودن، اطرافیان متوجه درمان فرد نمی شوند.
  • از آن جا که در ساخت این پلاک ها هیچ سیم یا براکتی به کار نرفته است، در جلسات منظم و دوره ای نیاز به زمان زیادی برای چکاپ نیست.
  • این پلاک ها شفاف و بی رنگ هستند و دیگر نشانی از سیم و بریس در این ارتودنسی به چشم نمی خورد.
  • با این ارتودنسی دیگر نیازی به مراجعه زیاد به مطب متخصص ارتودنسی نیست. می‌توان هر ۶ هفته یکبار به مطب مراجعه کرد.
  • زمان درمان در مقایسه با روش های دیگر بسیار کمتر است.
  • عدم احساس درد زیاد، یکی دیگر از مزایای استفاده از این ارتودنسی است. بر خلاف ارتودنسی سنتی که براکت و بریس و سایر اجزاء ارتودنسی سبب ایجاد زخم و درد در دهان می شوند، این ارتودنسی به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد، مانع از آسیب می شود و فرد به راحتی می تواند دوره درمان را سپری کند.

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۹:۵۲ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

چرا بالون معده یک روش منسوخ شده برای لاغری محسوب می شود؟

بالون معده از طریق دستگاه اندوسکوپ توسط یک پزشک دوره دیده وارد معده می شود و با مایعات بی خطر پر می شود. بالون آب شده بخشی از حجم معده را اشغال می دهد و به مدت مشخصی داخل معده باقی خواهد ماند. به دلیل کاهش میزان مصرف غذا ممکن است شخص وزن کم کند. با این حال این روش عوارض زیادی دارد و امروزه یک روش منسوخ به شمار می رود.

عوارض بالون معده چیست؟

برخی از عوارض شناخته شده عبارتند از:

کاهش وزن کم

نسبت به روش های جدید کاهش وزن مانند انواع عمل لاغری بالون معده کمتر منجر به کاهش وزن می شود.

ناراحتی معده

به دلیل اینکه یک شی خارجی در داخل معده است، معده در اغلب اوقات احساس ناراحتی خواهد داشت. با جابجا شدن و تغییر جهت دادن همواره متوجه حضور بالون در معده خواهید بود. طوری به نظر می رسد که شما دچار سوء هاضمه هستید و همواره بخشی از غذاها در داخل معده است.

تهوع و استفراغ

باز هم به دلیل مشابه، حضور بالون در داخل معده می تواند با تهوع و استفراغ بیشتر همراه باشد. 

شکم یا کمردرد

چنانچه زیاد غذا بخورید و یا ورزش و تحرک بالایی داشته باشید می توانید علائمی مانند شکم درد را تجربه کنید.

رفلکس اسید

در بیش از ۸۰ درصد موارد افرادی که بالون معده انجام داده اند گزارش شده که رفلاکس اسید معده طی شبانه روز وجود داشته است.

انسداد ورود غذا به معده
گاهی اوقات ممکن است بالون مانع از هضم و عبور غذا از معده به مری شود. این میتواند خطر پارگی معده، درد و موارد مشابه دیگر را بالا ببرد.

عفونت

در موارد نادر نیز این امکان وجود دارد بالون باعث آسیب به دیواره معده و افزایش احتمال عفونت در آن شود.

آیا بالون معده مزیت خاصی هم دارد؟

بله بالون گذاری در کنار تمام عوارضش مزایایی نیز دارد اما با توجه به بالا بودن تعداد عوارض و ریسک، فواید آن آنقدرها هم قابل توجه نیستند. برخی از مهم ترین فواید این روش عبارتند از:

·        یک روش جراحی نیست و بنابرین برگشت پذیر است.

·        موقت است

·        به دنبال لاغری به کاهش علائم دیابت و فشار خون بالا و … کمک می کند.

بهترین روش لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن چیست؟

افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) بالا ۴۰ دارند چاق در نظر گرفته می شوند و بهتر است برای افزایش طول عمر و داشتن زندگی سالم اقدام به کاهش وزن کنند.

در افرادی که شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۴۰ دارند ترکیبی از ورزش و رژیم های لاغری + مصرف دارو می تواند به کاهش وزن کمک کند اما برای افرادی که BMI بالای ۴۰ دارند بهترین روش لاغری انجام عمل جراحی لاغری مانند اسلیو معده است. این اعمال بی خطر بوده و نتایج دائمی دارند.

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۲:۵۷ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که تکنیک ها و روش های جراحی لاغری بسیار متنوع هستند.  برای پیشبرد هر کدام از این روش ها نیز، یک مسیر خاص طی می شود. بنابراین هر عمل لاغری، تجهیزات، مهارت، تخصص و نیازمندی های خاص خود را می طلبد.

پس ما نمی توانیم بگوییم که مثلا هزینه جراحی لاغری ثابت بوده و به عنوان مثال ۲۰ میلیون تومان است. هزینه کلی اعمال لاغری را به صورت محدوده بیان می کنند و هزینه تکنیک ها و روش های جراحی مانند عمل اسلیو معده ، بای پس و … را به صورت یک عدد یا به طور مشابه به صورت بازه ای از اعداد بیان می کنند.

بر همین اساس هزینه عمل لاغری به صورت میانگین:

بدون بیمه چیزی ۲۳ میلیون به بالا است

و با احتساب بیمه پایه (مانند تامین اجتماعی و بیمه های مشابه) ۱۳ میلیون به بالا است.

هزینه عمل لاغری بدون بیمه چقدر است؟

ذکر این نکته بسیار مهم است که بیمه های درمانی و مکمل تنها زمانی هزینه جراحی را تقبل می کنند که شاخص توده بدنی یا BMI  افراد بالای ۴۰ باشد. زیر این قیمت هزینه به صورت آزاد حساب می شود.

چرا می گوییم هزینه های چاقی بیشتر از جراحی است؟

به عنوان مثال افراد چاقی که دیابت دارند و در اصل بیماری دیابتشان از چاقی ناشی می شود، باید سالانه ۱۶۷۵۶ دلار هزینه صرف درمان، کنترل یا مدیریت بیماری دیابت خود کنند.

یک مثال دیگر هزینه درمان بیماری های قلبی در مقایسه با هزینه عمل لاغری است. از آنجا که اغلب افراد سالانه نزدیک ۱۹ هزار دلار صرف درمان و مدیریت بیماری های مرتبط با قلب و عروق می کنند، تا پایان عمر مبالغ سرسام آور و هنگفتی باید خرج شود که شاید طی یکسال به چشم نیاید اما در دراز مدت واقعا زیاد است.

درباره هزینه جراحی لاغری خودتان تصور کنید، خودتان قضاوت کنید….

بیایید تصور کنید خانواده ای به طور میانگین ۲۰ میلیون تومان در سال در آمد دارد. این یعنی سالانه تنها ۲ میلیون تومان به صورت مادام العمر صرف درمان چاقی می شود.

اما تنها با یک بار صرف هزینه ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان تا آخر عمر سلامتی خود را تضمین می کنید و نه تنها چاقی برطرف می شود که بیماری های مرتبط با آن نیز تا ۹۰ درصد ریشه کن می شود. و دگیر نیازی نیست سالانه برای مدیریت مشکلات چاقی هزینه اضافی پرداخت کنید.

پس خودتان قضاوت کنید. سالانه تا پایان عمر ۱۰ درصد درآمدتان صرف بیمارستان و دارو و … شود بهتر  است یا یکبار با هزینه به مراتب کمتر تا پایان عمر سلامتی خود را تضمین شود؟

اطلاعات بیشتر در مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۶:۰۹ توسط:نت ویر موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)