لايف استايل لايف استايل .

لايف استايل

آيا ارتودنسي در حين بارداري امكان پذير است؟

در حال حاضر استفاده از درمان ارتودنسي در طول دوره بارداري خطرناك نيست. ولي لازم است در هنگام استفاده از اين بريس‌ها موارد بهداشتي رعايت شود و درباره نحوه مراقبت از دندان ها با پزشك متخصص ارتودنسي صحبت كنيد. استفاده از بريس‌هاي ارتودنسي در تمام طول مدت بارداري خانم ها يك درمان بي خطر و ايمن است.

در صورتي كه خانم‌هاي باردار قبل از شروع دوره بارداري عكس‌هاي راديولوژي خود را تهيه كرده باشند و با پزشك متخصص خود نيز مشورت كرده باشند هيچ خطري آن ها را تهديد نمي كند. ولي اگر خانم هاي باردار قبل از شروع بارداري عكس‌هاي راديولوژي لازم را از دهان و دندان‌هاي خود تهيه نكرده باشد، احتمالا بايد استفاده از روش‌هاي درمان ارتودنسي به آينده يعني پس از به دنيا آمدن نوزاد موكول شود. در حقيقت براي اين درمان لازم است از وضعيت دهان و دندان‌هاي بيمار عكس راديولوژي گرفته شود تا به اين ترتيب بتوان وضعيت قرارگيري دندان هاي بيمار بر روي يكديگر و ساير مشكلات موجود در اين رابطه را به طور دقيق تشخيص داد.

رژيم غذايي ارتودنسي در بارداري

نشان داده شده است كه يك رژيم غذايي حاوي پروتئين بالا توليد شير مادر را افزايش مي دهد و حتي اين رژيم براي مادران باردار توصيه شده است. از منابع بسيار مهم جذب پروتئين ميتوان به انواع گوشت ها اشاره كرد؛ اما جويدن برخي از گوشت ها دشوار است و در طول درمان ارتودنسي در دوران بارداري توصيه نمي شود. مخصوصا استفاده از گوشت گاو يا استيك نپخته ميتواند براي شما خطرناك است.

در عوض راه هاي عالي ديگري براي تامين پروتئين مورد نياز خود مثل تخم مرغ، سينه پخته شده مرغ، پنير، ماست و لبنيات كه با درمان ارتودنسي تداخلي ندارند استفاده كنيد. ماهي همچنين مي تواند يك منبع پروتئيني عالي است، اما در حالي كه باردار هستيد بايد از مصرف هرگونه جيوه اي در ماهي هايي مثل ماهي مركب و ماهي خال مخالي جلوگيري كنيد.

اطلاعات بيشتر در مجله دندانپزشكي ايمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۱:۲۳ توسط:نت وير موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسي ژله اي چيست؟

ارتودنسي ژله اي به نام هاي زيادي در بين مردم شايع است. نام هايي همچون ارتودنسي شفاف، نامرئي، شيشه اي، بدون سيم و... . با پيشرفت تكنولوژي در حوزه علم پزشكي و دندانپزشكي روش هاي نوبني به وجود آمده است. با كمك اين روش ها مي توان مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان را راحت تر و سريع تر درمان كرد.

اين ارتودنسي روش نويني است كه در حوزه ارتودنسي پا به عرصه گذاشته است و بيشتر مناسب افراد بزرگسال است. ارتودنسي نامرئي در سال هاي اخير توانسته است جايگاه محبوبي در بين افراد پيدا كند. با استفاده از اين ارتودنسي مي توان در سنين بالا به راحتي و بدون نگراني از وجود دستگاه ارتودنسي روي دندان، اقدام به درمان كرد.

مزاياي ارتودنسي ژله اي

  • همواره سعي بر اين است كه درمان در كوتاه ترين زمان ممكن انجام شود و در جلسات ويزيت، آموزش و اطلاعات كافي به بيمار داده شود.
  • اين پلاك ها متحرك هستند و در هنگام غذا خوردن، مسواك زدن و كشيدن نخ دندان قابل جابه جايي است؛ از اين رو بهداشت دهان و دندان در طي اين مدت مي تواند به خوبي رعايت شود.
  • با توجه به اينكه اين پلاك ها متحرك هستند، رژيم غذايي همانند قبل از دوره درمان است و به راحتي مي توان غذاي دلخواه را ميل كرد.
  • اين پلاك ها نامرئي هستند و به دليل غيرقابل مشاهده بودن، اطرافيان متوجه درمان فرد نمي شوند.
  • از آن جا كه در ساخت اين پلاك ها هيچ سيم يا براكتي به كار نرفته است، در جلسات منظم و دوره اي نياز به زمان زيادي براي چكاپ نيست.
  • اين پلاك ها شفاف و بي رنگ هستند و ديگر نشاني از سيم و بريس در اين ارتودنسي به چشم نمي خورد.
  • با اين ارتودنسي ديگر نيازي به مراجعه زياد به مطب متخصص ارتودنسي نيست. مي‌توان هر ۶ هفته يكبار به مطب مراجعه كرد.
  • زمان درمان در مقايسه با روش هاي ديگر بسيار كمتر است.
  • عدم احساس درد زياد، يكي ديگر از مزاياي استفاده از اين ارتودنسي است. بر خلاف ارتودنسي سنتي كه براكت و بريس و ساير اجزاء ارتودنسي سبب ايجاد زخم و درد در دهان مي شوند، اين ارتودنسي به خاطر ويژگي هاي منحصر به فردي كه دارد، مانع از آسيب مي شود و فرد به راحتي مي تواند دوره درمان را سپري كند.

اطلاعات بيشتر در مجله سلامتي بيمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۹:۵۲ توسط:نت وير موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)